Hallo forum; ik ben nieuw hier. Ik zie dat er bijna 5000 topics zijn die over Experia Wifi gaan, dus misschien is mijn vraag al eens gesteld. Zelf heb ik hem vreemd genoeg op dit forum niet kunnen vinden -maar dat kan aan mij liggen...
Het bereik van mijn Experiabox v9 was goed genoeg maar niet geweldig.
Na gebruik van de servicetool is het helaas een stuk slechter geworden. Ik heb diverse malen de servicetool gebruikt, inclusief herstel van de fabrieksinstellingen, maar de ontvangst op afstand is slecht gebleven. Om dit op te lossen heb ik nu de Experia wifi-set gekregen. Maar wie schetst mijn verbazing wanneer ik in de gebruiksaanwijzing lees: “de Experia wifi neemt de wifi-functie van de Experiabox volledig over, tenzij dit een v10a is”. Bij de v10a blijft de Experiabox zelf dus ook een wifi-signaal uitzenden. Dat is toch van de gekke? Moet ik nu een Experia wifi, bekabeld nota bene, vlak bij de Experiabox gaan hangen terwijl het bereik in de omgeving van de Experiabox prima is? En dan een tweede Experia wifi, ook bekabeld, verderop in de woning?
Ik ben benieuwd of dit op een andere manier is op te lossen. Kan ik in de instellingen van de Experiabox zorgen dat de zendcapaciteit behouden blijft? Wie heeft daar ervaring mee?
Zou ik mijn v9 kunnen omruilen voor een v10a? Heeft iemand dat weleens gedaan? Wat kost dat?
Beste antwoord door Anonymous
Bekijk origineel