Upload is hoger dan download bij 500/500Mbps abonnement

  • 6 November 2020
  • 4 reacties
  • 103 keer bekeken

Hallo,

 

Heb nu al bijna een jaar 500Mbps/500Mbps down/up snelheid, maar in tegendeel ik heb niks aangepast aan mijn abonnement onlangs. 

Wat ik wel vreemd vind wat nu al een maand aan de gang is. Mijn download snelheid komt uit op 470~/505, de marge van 30Mbps zijn de andere internet gebruikers dat is normaal.

 

Maar mijn upload snelheid laat heel vaak 700/800Mbps zien. Zat al een tijd te overwegen om naar de 1Gbps over te stappen. Experiabox v10 geeft teveel problemen laatste tijden. Voorheen al 2x experia wifi's ontvangen van KPN. Voor het verbeteren van de wifi. 

Althans zijn erg matig verbeterd. Ook o.a. veel apparaten thuis verbonden. Smart producten, tablets, mobiele telefoons, laptops. ~15/20 apparaten die gebruik maken van 't wifi. 

Nu onlangs een Asus RT-AX86u gekocht, en mooi geconfigureerd. Werkt beter als de experia box + 2x experia wifi's. 

 

Vind het jammer dat het zo misloopt af en toe. Ene dag geen geklaag, de andere dag heledag problemen met KPN internet. Onstabiel, heel vreemd van de upload snelheid. Kan wel snappen als het is door een upgrade in 't wijk. Maar om de dag, weer wel en weer niet. Dat betwijfel ik.

 

Zie graag je hulp tegemoet komen!

Mvg,

M.F. Kok

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


4 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Wat is het probleem als de upload snelheid een heel stuk hoger uitkomt dan het abonnement wat je hebt?  En met je Asus RT-AX86u die je hebt gekocht, werkt het ook allemaal goed.

Dat het download stabiel mag wezen, nu weer problemen verbinding verbreekt continu. Storing hier storing daar. Mogen wel de DL omhoog gooien, UP boeit me niet zoveel. 

 

Mijn bericht was bedoeld voor aanleiding tot ik er alleen maar mee bedoel dat het onstabiel is en regelmatig lagere snelheden als 500 krijg. Zoals nu. Verbinding WAN disconnected :grin:

Badge +12

Dat het download stabiel mag wezen, nu weer problemen verbinding verbreekt continu. Storing hier storing daar. Mogen wel de DL omhoog gooien, UP boeit me niet zoveel. 

 

Mijn bericht was bedoeld voor aanleiding tot ik er alleen maar mee bedoel dat het onstabiel is en regelmatig lagere snelheden als 500 krijg. Zoals nu. Verbinding WAN disconnected :grin:

Dat heeft dan niet echt iets met je snelheid te maken maar eerder met een brakke verbinding of kabel. Heb je de UTP-kabel tussen de NT en de EB al eens vervangen? Ik neem tenminste aan dat je de WAN van de EB bedoelt? Een keer resetten of volledig opnieuw opstarten (10 minuten van de stroom af) wil ook wel eens helpen, Branden de lampjes op de NT wel allemaal groen?

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Furkan011,

Je hebt al een aantal dagen niet meer gereageerd, is het probleem inmiddels verholpen? 

Reageer