Vraag

UPnPIGD aangezet op Experiabox V10 voor Airvideo maar kan niet van buitenaf benaderen

  • 23 December 2021
  • 3 reacties
  • 49 keer bekeken

Ik wil mijn airvideo van buitenaf benaderen. Dat lukte altijd, maar nu niet meer.  Ik heb in de experiabox V10 geprobeerd alles goed te zetten. Het gaat om ZTEH369A. Ik heb in settings UPnPIGD aangezet (stond uit). Normaal gesproken moet nu mijn airvideo benaderbaar zijn van buiten af. Maar is niet zo. Ook heb ik geprobeerd DHCP binding aan te zetten. Na opgave ip adres komt er een melding, dat het niet lukt. Ik heb een uitvoerig artikel op het Forum gelezen over wat je precies moet doen, maar ik kom er toch niet uit.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Hoi @Harm49, welkom! Je geeft aan dat het altijd lukte. Wat is er veranderd dat het nu niet meer lukt? Heb je andere apparaten, of zijn er misschien updates geweest of instellingen aangepast? Staat er in de handleiding van AirVideo ook iets over wat je zou moeten instellen qua port forwarding e.d.? 

Dank voor uw reactie. Ik ben nu niet thuis. Ik kan niet precies zeggen wat er veranderd is. Als ik weer thuis ben kan ik weer in Experiabox kijken. Het gaat om het volgende: bij port forwarding moet je allerlei dingen instellen. Ik kan niet ontdekken welke instelling er veranderd is. Ik heb met kpn gebeld, maar daar mag men dit soort informatie (open/dicht zetten van poorten) niet geven. Als ik nu precies weet wat er aan of uit moet staan, dan kan ik het probleem wel oplossen denk ik. Daar moet toch wel een handleiding voor zijn. Ik heb nu mijn films en series op een externe hd meegenomen, zodat ik alles kan kijken wat ik wil via Apple TV. Thuis heb ik een Mac mini met daarop de app AVHD. Met die app kun je testen of verbinding van buiten af mogelijk is. Dat bleek plotseling niet meer het geval. Er is iets met het ip adres van de mm wat niet klopt. De laatste twee cijfers. Hoe dat precies zit kan ik uitleggen als ik weer thuis ben. Ik meld mij dan wel weer. Mocht u kunnen aangeven hoe alles precies moet staan of als u weet of er op yt iets te vinden is, dan houd ik me aanbevolen. Maar het heeft geen haast. 

Reputatie 7

Met die app kun je testen of verbinding van buiten af mogelijk is. Dat bleek plotseling niet meer het geval. Er is iets met het ip adres van de mm wat niet klopt. De laatste twee cijfers.

Dit stukje doet mij denken dat het IP adres dat de Experia Box heeft toegewezen aan de Apple TV is veranderd, @Harm49 . Dit kan gebeuren als je hier niet een vast IP voor hebt ingesteld. Als je dan op afstand nog het oude IP gebruikt, dan kun je hem inderdaad niet bereiken. Je kunt dan het beste, als je weer thuis bent, de Apple TV een vast IP adres geven. En dan je eventueel aanwezige port forwards aanpassen. Hieronder de stappen, na het inloggen op de web interface van de V10, voor het vastzetten van een IP (DHCP Binding) en het maken/aanpassen van een port forward. 

 

DHCP Binding

  • Bovenbalk: Instellingen
  • Linkermenu: DHCP (is al de standaardkeus)
  • Scroll naar de kop DHCP Binding
  • Vul achter Naam een naam/omschrijving van het apparaat in (bijvoorbeeld 'Laptop Henk'). Met deze naam komt het in de lijst te staan.
  • Vul achter MAC adres het MAC adres van het te koppelen eigen netwerkapparaat in.
  • Vul achter IP adres het gewenste interne IP in.
  • Bevestig met Toepassen.

 

Port Forwards

  • Bovenbalk: Instellingen
  • Linkermenu: Poort forwarding - IPv4
  • Scroll helemaal naar onderen en klik op 'Maak een nieuwe appnaam'.
  • Geef de App een naam (bijvoorbeeld Apple TV) en vul de gewenste poorten in. Bevestig met Toepassen.
  • Vervolgens kun je in het bovenste deel de port forward maken.
  • Zet Modus op IP adres
  • Vul bij LAN host het IP adres van je eindapparaat in.
  • Vink bij App Groep 'Apps' aan en selecteer de App die je net gemaakt hebt in het uitvouwmenu.
  • 'Bevestig met Toepassen.