Beantwoord

V10a modem port forwarding Milestone

  • 9 May 2020
  • 2 reacties
  • 85 keer bekeken

Beste KPN

Gisteren een V10a modem geplaatst.

zelf gebruik ik een Milestone mobile server App om vanaf waar ik ook ben mijn camera’s te benaderen die op een Milestone server (in huis) aangesloten zijn in en om mijn huis.

ik heb een statisch ip adres toegekend en een dns ingesteld die ik terug vond in mijn WAN instellingen van de router.

Niets is veranderd aan de server configuratie alleen mijn WAN ip. De server heeft internet daar kan ik startpagina.nl gewoon openen.

Het oude modem daar kon ik Port forwarding en / of UnPn aanzetten en de connectie werkte direct.

In de V10a heb ik deze instellingen gevonden via NAT en daar het lokale server IP adres ingevuld en de poort die ik moet gebruiken 8081 en 8082.

Helaas blijft de app melden controleer uw internet verbinding als ik middels 4G mobiele data connectie wil maken.

wanneer ik in mijn WIFi zit en ik open de APP dan heb ik direct verbinding.

Wat vergeet ik bij dit modem?

Is de V10a geschikt voor Port forwarding direct te laten werken?

 

 

 

icon

Beste antwoord door SteLin 9 May 2020, 20:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Inmiddels probleem opgelost.

1- modem V10a terug naar fabrieksinstellingen

2- opnieuw instellen

3- UPnP checkbox weer aanzetten

4- DHCP toekennen automatisch aan netwerkkaart server

5- Modem V10a het IP adres en MAC adres netwerkkaart aan elkaar blijvend toewijzen

6- Niets doen in NAT instellingen Firewall van je server regelt de inbound en outboundrules van de benodigde Milestone poorten. (Eventueel handmatig toekennen)

 

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @SteLin. Fijn dat het is opgelost, en minstens zo fijn dat je het hier nog even deelt. :slight_smile: