Beantwoord

V12box wegvallende verbinding?

  • 24 November 2020
  • 7 reacties
  • 207 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Goedendag,

 

Sinds een korte periode ben ik in het bezit van een V12 modem na een defect te hebben aan de V10.

 

V12 modem geïnstalleerd, maar ervaarde erg onstabiel internet (wifi) met de oude “wifi versterkers” (wit model). Hiervoor heb ik 2 x superwifi aangeschaft en kan niet anders zeggen dat dit een hele verbetering is!

 

Maar helaas blijf ik een probleem ervaren met de v12 modem, welke steeds uitvalt (vaste verbinding)?

Dagelijks gebeurd het dat ik geen verbinding heb op mijn werk laptop (bedraad) en dat mijn TV uitvalt.

Dit gebeurd ook op de slaapkamer waar ik zelfs de ITV ontvanger van stroom moet halen om weer verbinding te krijgen… (bedraad)

 

Zowel Wifi als bedraad valt alles eigenlijk uit in huis?

 

Ik ben bekend in de ICT/ telecom wereld, en heb alle instellingen nagezien.

 

  • IP adressen nagezien
  • Bekabeling nagemeten en nagezien
  • Hoofd aansluiting (Is/Ra) gecontroleerd

Ik heb het vermoeden dat het de modem zelf is? Maar om daar nu gelijk weer de schuld aan te geven is mijn vraag of meerdere er last van hebben en of weten wat de oplossing mogelijk is?

 

 

icon

Beste antwoord door webloq 28 November 2020, 17:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 5
Badge +4

V12 er uit gedaan! 
 

 

Reputatie 7
Badge +24

V12 er uit gedaan! 

En nu? Via rooksignalen verder? 🤔

Reputatie 5
Badge +4

Heb een V10 (zonder A) op den kop getikt, en gelijk van alle problemen af.

Zelfde van mijn kant. Witte superwifi punten vallen regelmatig uit. Erg vervelend met thuis werken. Volgens KPN kunnen de witte wifi punten goed samenwerken met de v12box. 

Reputatie 7
Badge +20

Heb een V10 (zonder A) op den kop getikt, en gelijk van alle problemen af.

Ah, dan lijkt het er op dat je een Box 12 hebt ontvangen waar iets niet helemaal goed mee was, elk modem zou dezelfde stabiele verbinding moeten geven 😐 Excuus daarvoor!

Ik heb vanochtend 'mijn’ Box12 gereset met de aan/uit knop op stand ‘aan’. De Box start niet meer op, lampen branden niet meer, er staat wel spanning op. Lamp van de adapter is groen. Wifi valt regelmatig uit. Recent de witte Wifi punten, gereset, update uitgevoerd, bekabeld, niet meer dan 5 meter van elkaar geplaatst. Eén Wifi punt met kabel en de overige punten draadloos. Ik heb totaal vier Wifi punten en ook geprobeerd om met maar twee Wifi punten een stabiel verbinding te krijgen. Echter ook zonder resultaat. Straks komt er een monteur. 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, als hij niet meer opstart heb ik toch wel sterk het vermoeden dat die van jou ook defect is @David73, top dat er al een monteur ingepland is om het allemaal eens goed te bekijken!