Vraag

Veel packetloss tijdens het gamen, wat te doen?

  • 13 February 2022
  • 1 reactie
  • 71 keer bekeken

Geachte KPN,

Ik heb wat hier en daar problemen bij het gamen, aantal keren gebeld om het probleem op te sporen en op te lossen maar tot nu toe nog weinig goeds.. Ik heb een nieuwe modem, nieuw kabel laten trekken vanaf glasvezel box tot de modem en ook de internet snelheid verhoogd naar 500/500 en nog steeds last van veel Packet loss wat heel vervelend is want het lukt niet om op een normale manier te game.. Eerder speelde ik op Wi Fi en nu gebruik ik een kabel en nog niks veranderd.. nog een mogelijkheid om het op te lossen toevallig? 

Hoor het graag!

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

@Jan van Spek Hoi Jan en van harte welkom op ons forum! Niet fijn dat gamen niet soepel gaat. Ik lees dat je al van alles hebt geprobeerd. Een directe verbinding via een kabel is altijd het beste, omdat wifi gevoelig is voor verstoringen. Daardoor kan packet loss ontstaan.

We denken hier graag met je mee. Om dat te kunnen doen zijn alle details welkom. Op wat voor (merk/type) apparaat game je en om welke game gaat het? Hoe ervaar je de packet loss? Hoe is het apparaat nu precies aangesloten? Welke Experia Box heb je? Het is ook belangrijk om je verbinding via een internetkabel te testen. Sluit één apparaat rechtstreeks met een kabel aan op de Experia Box, en doe dan een speedtest. Het is belangrijk dat er op dat moment geen andere apparaten verbonden zijn, zowel bekabeld als via wifi. Wat voor resultaat komt daar uit?