Beantwoord

Verbinding valt weg bij nieuwe lease time met FRITZ!Box 7590

  • 13 July 2020
  • 19 reacties
  • 841 keer bekeken

Krijg ik een nieuwe lease time, dan steeds 10 tot 20 seconden uitval KPN Glasvezel

Ook Itv valt dan even uit.

Is daar iets aan te doen?

Wat heb ik gedaan, alles gereset, maar blijft hetzelfde.

Heb Glasvezel, dan eigen Fritzbox 7590

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Beetle 30 July 2020, 09:38

Bekijk origineel

19 reacties

Hallo @Beetle , als je het standaard KPN-modem aansluit op de glasbox heb je er dan ook last van?

Heb je de glasbox al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad?

Want dat is wat KPN aan je gaat vragen.

Als je er dan geen last van hebt, ligt het aan de (instellingen van de) FritzBox.

 

Standaard box van KPN nooit gebruikt, ligt in een doos. 

Maar het was tot 1 MND geleden altijd goed. 

Zal het modem 2 min van de stroom halen en testen.

Bedankt voor je antwoord

Hallo @Beetle , bij netwerkproblemen dient altijd een originele installatie gemaakt te worden om tot een oplossing te komen, staat ook in de voorwaarden bij het gebruik van eigen apparatuur.

Als je een speciaal helpdesk abo hebt bij KPN hoef je niets aan te passen en kun je die helpdesk benaderen voor een gericht antwoord.

 

KPN bied nu ook zelf een fritzbox 7590 aan ipv hun eigen router, dus dat moet geen probleem zijn lijkt me

Maar goed nu weer tijd wachten totdat hij weer een IP-adres afgeeft voor een kleine week schat ik.

Daar tussenin valt die ook nooit uit, is echt met einde leasetime.

Hallo @Beetle in mijn V10-modem staat standaard een leasetijd van 24 uur, dan heb jij een lease-time die 7 maal  langer is.

Ik merk ook niets van een nieuwe lease-time elke 24 uur.

 

Ja dat zou hier ook zo kunnen zijn, maar merk het ongeveer  1x per week.

Maar normaal zou je dat niet moeten merken, helaas dus nu wel hier het geval.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Beetle. Van harte welkom hier. Wat lastig dat de verbinding steeds verbreekt. Je geeft aan dat dit gebeurt bij een nieuwe lease tijd. Normaal gesproken zou je het niet mogen merken als er een nieuw IP-adres wordt aangevraagd/wordt verkregen. Als je verbinding wegvalt, helpt het dan om je FRITZ!Box te herstarten? En is je lokale netwerk nog wel te bereiken op het moment dat de verbinding wegvalt?

Wat de FRITZ!Box betreft: die is nu inderdaad voor nieuwe klanten beschikbaar in combinatie met een 1-jarig internetabonnement. Als je de FRITZ!Box bestelt voor € 7,49 per maand, ontvang je deze in je installatiepakket en heb je automatisch toegang tot de Tech Desk. Voor de klantenservice geldt dus nog steeds dat we alleen ondersteuning bieden naar best effort bij het gebruik van eigen router.

Zou je voor de volledigheid nog je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder in kunnen vullen in je profiel? 

Valt niet steeds weg, alleen 10 a 20 sec als ik de leasetime is vervallen.

Dus hoef niks te resetten van de fritzbox. 

Ipadres (gewoon dezelfde) komt vanzelf terug. 

Maar alles in huis heeft dan 10 a 20 sec geen internet.

Lokaal werkt alles wel prima valt ook niet uit, alleen internet zelf.

 

Een abonnement met fritzbox lijkt mij erg overdreven, heb zelf de fritzbox, dus waarom nog 1?

 

Zal mijn profiel morgen verder aanpassen.

 

En alles heb ik al paar maal opnieuw  gestart, zowel glasvezel modem als de fritzbox.

Reputatie 6
Badge +9

Vreemd, @Beetle. De verbinding herstelt dus uit zichzelf weer. Normaal gesproken is de lease time niet zo lang. Wil je eens een screenshot delen van de lease time instellingen? En kun je daarnaast ook een screenshot delen van je modem logs? Wat gebeurt er precies op het moment van de uitval?

Reputatie 7

De internet verbinding van een router op vlan 6 van het netwerk van KPN is niet gebaseerd op DHCP maar er wordt gebruik gemaakt van pppoe. Ik kan dan ook geen relatie leggen met een DHCP leasetijd. De verbinding met IPTV op vlan 4 is wel op basis van DHCP.

Als de leases van alle apparaten achter jouw FRITZ!Box komen te vervallen dan duidt dit op een probleem in de FRITZ!Box zelf.

Heb nu net nieuwe firmware(7.20)  op de Fritzbox gezet, nu weer afwachten wat er gaat gebeuren.

In de log wordt alleen vermeld dat ik een nieuw ipadres gekregen heb (is wel hetzelfde als daarvoor).

Verder geen vermeldingen.

Denk dat ik weer geduld moet hebben of het goed blijft.

Tot nu toe nog steeds geen uitval gehad, maar leasetime zal rond 1 week zijn.

Reputatie 7

In de log wordt alleen vermeld dat ik een nieuw ipadres gekregen heb (is wel hetzelfde als daarvoor).

Jouw publieke IP adres zal nooit veranderen.

 

Tot nu toe nog steeds geen uitval gehad, maar leasetime zal rond 1 week zijn.

Welke leasetime, er is helemaal geen leasetime voor jouw internet verbinding, dat is immers een pppoe verbinding en niet, zoals bij Ziggo en T-Mobile, een op DHCP gebaseerde verbinding.

Vreemd krijg toch elke week een nieuw /zelfde ipadres zo ongeveer elke 7 dagen.

Dat zie ik in de log van de fritzbox en dan is ook de uitval.

Fritzbox heeft standaard de KPN glasvezel instellingen , daar kan ik niks aan veranderen.

 

Reputatie 7

Vreemd krijg toch elke week een nieuw /zelfde ipadres zo ongeveer elke 7 dagen.

Dat IP adres is altijd hetzelfde.

 

Dat zie ik in de log van de fritzbox en dan is ook de uitval.

Fritzbox heeft standaard de KPN glasvezel instellingen , daar kan ik niks aan veranderen.

Dan moet je toch gaan denken aan een probleem met de NTU of de netwerkkaart in de PoP.

Heb je overigens de oude vertrouwde FttH aansluiting of een nieuwe GPON aansluting?

De oude aansluiting heb ik hier, 3 jaar geleden hier gemonteerd. 

Heb alles nogmaals gereset en de netwerkkabel eruit en in gedaan. 

Nu weer afwachten, nu nog geen problemen meer gehad, maar ook nog geen nieuwe lease gehad.

Nu al 12 dagen stabiel, denk dat het aan de fritzbox  lag, nu met de nieuwe firmware 7.20 weer perfect.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Beetle. Als ik het goed begrijp heeft je FRITZ!Box een firmware upgrade gehad en is de verbinding nu al bijna 2 weken stabiel. Dat is goed nieuws. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je me te vinden.

Komt helemaal goed, ja dat moet wel het probleem zij  geweest, en anders laat ik het hier weer weten.

Reageer