Beantwoord

Volledig vervangen van de Experiabox: Ubiquiti AmpliFi AFi-HD Multiroom wifi ?

  • 8 June 2020
  • 13 reacties
  • 758 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Zoals de titel aangeeft zoek ik een vervanging van de Experiabox (dat wil zeggen deze er volledig tussen uit halen).

 

Ik lees goede verhalen over Ubiquiti. Voldoet de Ubiquiti AmpliFi AFi-HD Multiroom wifi aan de specs om de Experiabox vaarwel te zeggen? Met de handleiding erbij lukt het me wel om de configuratie er in te programmeren.

 

 

icon

Beste antwoord door wjb 16 June 2020, 11:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ook tv van KPN?

Reputatie 2
Badge +2

Ja, ook TV (KPN compleet)

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @DJR, heb je inmiddels antwoord op je vraag gevonden? Wellicht @wjb antwoord op deze vraag (ik denk het wel)? Hier vind je eventueel nog wat handige links voor het instellen.

Reputatie 7

De Ubiquiti AmpliFi AFi-HD Multiroom wifi is niet geschikt voor iTV van KPN en kan dus niet jouw Experia Box vervangen.

Reputatie 7
Badge +25

De Ubiquiti AmpliFi AFi-HD Multiroom wifi is niet geschikt voor iTV van KPN en kan dus niet jouw Experia Box vervangen.

Daar zit geen twijfelwoordje tussen. :sweat_smile: Edgerouter dan maar @DJR

Reputatie 2
Badge +2

Dank, helder. 

Ik heb alleen (glasvezel) internet van KPN. Geen telefonie en geen TV. Kan ik dan wel de Ubiquity AmpliFi HD router gebruiken?

 

Alvast bedankt!

Raoul.

Ik heb alleen (glasvezel) internet van KPN. Geen telefonie en geen TV. Kan ik dan wel de Ubiquity AmpliFi HD router gebruiken?

 

Alvast bedankt!

Raoul.

Hallo @raouldw , @wjb weet daar veel van, misschien wil hij je helpen, ik heb hem even ingeseind.

 

Reputatie 7

Als die Ubiquity AmpliFi HD een pppoe verbinding op kan zetten op vlan 6 dan is dat geen enkel probleem. Ik zie die mogelijkheid echter niet in de handleiding en dat betekent dat je tussen de NTU/ONT een switch moet plaatsen die vlans ondersteunt zodat je daarmee alsnog de communicatie op vlan 6 kunt plaatsen.

Als die Ubiquity AmpliFi HD een pppoe verbinding op kan zetten op vlan 6 dan is dat geen enkel probleem. Ik zie die mogelijkheid echter niet in de handleiding en dat betekent dat je tussen de NTU/ONT een switch moet plaatsen die vlans ondersteunt zodat je daarmee alsnog de communicatie op vlan 6 kunt plaatsen.

Ja dat kan zeker, dus als dat het enige is, dan moet het gaan lukken.

Bedankt voor je snelle antwoord!!

Net alles aangesloten. Werkt als een zonnetje met de Ubiquity AmpliFi HD router! Nogmaals bedankt @wjb !

Net alles aangesloten. Werkt als een zonnetje met de Ubiquity AmpliFi HD router! Nogmaals bedankt @wjb !

Hi @raouldw ik zit te denken om overstappen naar KPN internet only (glas) 1000 mbit en heb momenteel een modem in bridge modes gekoppeld aan een Amplify HD en meerdere ethernet backhauls in huis. 
 

als ik het goed begrijp heb jij dus direct je glasverbinding aangesloten op de amplify met succes.

 

  • Vanaf de glas verbinding zit er dus een media converter tussen en vervolgens een utp kabel naar je amplifi. Krijg je een media converter bij je abonnement?
  • welke settings gebruik je exact in je amplifi? PPPOE instellen maar wat stel je daarin? 
  • verder nog settings aanpassen in je amplifi?
  • heb je volledige snelheid?

Sinds vandaag KPN Glasvezel en dit direct kunnen aansluiten op mijn Amplifi HD router.

let op: ik heb alleen internet en geen tv/telefonie

Erg simpel in te stellen:

Via de NT van KPN heb ik een UTP direct op de Amplifi HD wan poort aangesloten. Vervolgens in de amplifi ingesteld dat het een PPPOE verbinding betreft (staat standaard op DHCP). Instellingen kan je vinden via de app onder het tabblad internet settings.

Vervolgens vul je iets in bij username en password, ik heb beide keren kpn ingevoerd. Vervolgens activeer je VLAN IP en vul je 6 in.

Afsluitend sla je alles op.

 

Even een half minuut / minuut geduld en ik had vervolgens direct verbinding!