Beantwoord

VPN Synology via Experiabox

  • 28 July 2020
  • 12 reacties
  • 540 keer bekeken

Welke instellingen moet ik doen in mijn Experioabox om de VPN Server van Synology te benaderen? In Apllication Configuration heb ik het protocol UDP 500 en TCP 1701 toegevoed. Vervolgens Poort forwarding - IPv4 naar deze protocollen toegevoegd.

icon

Beste antwoord door wjb 28 July 2020, 19:47

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u?

Een Experiabox V10.

 

Reputatie 7

Welke VPN methode wil je gaan gebruiken op jouw Synology NAS?

In het verleden altijd L2TP gebruikt. Werkte altijd prima tot KPN de modem op afstand heeft gereset en alle instellingen teruggezet zijn naar de fabrieksinstellingen.

Reputatie 7
Badge +24

In het verleden altijd L2TP gebruikt. Werkte altijd prima tot KPN de modem op afstand heeft gereset en alle instellingen teruggezet zijn naar de fabrieksinstellingen.

En dan zet u ze er toch weer opnieuw in?

Super advies! Ga ik gelijk doen. Weet alleen iet hoe, want dat heeeft KPN dus maar verwijderd.

Reputatie 7
Badge +24

Super advies! Ga ik gelijk doen. Weet alleen iet hoe, want dat heeeft KPN dus maar verwijderd.

Ooit heeft u het er zelf ingezet. Dus u weet wel hoe. Lijkt me...

Reputatie 7

Voor L2TP/IPSec moet UDP poort 500, 1701 en 4500 geforward worden.

Nu heb je TCP poort 1701 geforward.

Klopt, daarom vraag ik het ook! De helpdesk van KPN kon mij niet helpen en verwees mij naar het forum. De persoon van de helpdesk wist niet wat een VPN was en een handleiding van de Experiabox schijnt er niet te zijn. Maar op het forum kom ik dus ook niet verder. Want een normaal mens begrijpt wel dat als iemand iets vraagt via het forum, dat deze persoon het antwoord niet weet. Of je moet wel erg bij de hand denken te zijn om te veronderstellen dat iemand het antwoord al weet op een vraag die gesteld wordt. Maar ik had nog een proefabonnement van Ziggo lopen. Heb ze al gesproken en telefonisch de zaak draaiende gekregen. Echt helemaal super geholpen en een aanradertje. Volgende stap is de telefonie en mobiele abonnement over te zetten naar Ziggo. Maar Nick83, bedankt voor de moeite.

Reputatie 7

Op deze pagina kan je lezen hoe je port-forwardings kunt maken op de V10.

@wjb Bedankt, daar heb je wat aan.

Reageer