Beantwoord

VPN Verbinding met kantoor werkt niet sinds overstap naar KPN

  • 9 November 2022
  • 14 reacties
  • 546 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Ik ben onlangs overgestapt naar KPN voor mijn thuisnetwerk.

Sinds dien kan ik niet meer met de VPN op werk verbinden om thuis te kunnen werken.
Netwerkbeheerder van mijn werk heeft alles nagekeken en denkt dat het probleem bij KPN ligt.
Verbinden met de VPN lukt namelijk wel op een andere netwerk en via de hotspot van mijn telefoon.

 

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

 

Toevoeging: SGEJ1000060E is mijn software versie van mijn modem.

icon

Beste antwoord door Babylonia 16 November 2022, 05:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Ryumichel 

 

Heb je glasvezel via een XGS-PON aansluiting en maakt die VPN verbinding gebruik van IPsec?

Dan zou dat het probleem kunnen zijn, in het onderstaande topic is dat uitgebreid behandeld en er is een firmware update voor, ik zie daar niet staan dat deze nu overal uitgerold is dus waarschijnlijk moet je die nog steeds apart aanvragen:

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Ryumichel en welkom hier op ons forum :)

Wat is op dit moment de stand van zaken? En heb je nog iets gehad aan het bericht van @GeSp? Zou heel goed kunnen dat het hier mee te maken heeft. Hopelijk heb je de oplossing daar gevonden en kun je inmiddels weer gebruik maken van je VPN. Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn dan horen we dat natuurlijk ook graag!

Hoi @Ryumichel en welkom hier op ons forum :)

Wat is op dit moment de stand van zaken? En heb je nog iets gehad aan het bericht van @GeSp? Zou heel goed kunnen dat het hier mee te maken heeft. Hopelijk heb je de oplossing daar gevonden en kun je inmiddels weer gebruik maken van je VPN. Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn dan horen we dat natuurlijk ook graag!

Goedemiddag,

Ik was helaas een paar dagen niet aanwezig vandaag geen reactie van mijn kant. Nee het probleem is helaas nog niet opgelost. Ik heb thuis geen glasvezelverbinding, nog gewoon op de '’koper'’. Glasvezel is nog niet aanwezig bij ons. 

De oplossing ie @GeSp aangeeft is dus helaas niet de juiste denk ik!

Reputatie 7

Welk type VPN verbinding wordt gebruikt? (PPTP, L2TP, L2TP/IPSec,, IKEv1/IPSec, IKEv2/IPSec, OpenVPN, Wireguard, anders)

Welk VPN programma wordt gebruikt?

Welk type VPN verbinding wordt gebruikt? (PPTP, L2TP, L2TP/IPSec,, IKEv1/IPSec, IKEv2/IPSec, OpenVPN, Wireguard, anders)

Welk VPN programma wordt gebruikt?

L2TP/IPsec met vooraf gedeelde sleutel

Maak gebruik van ingebouwde VPN client in windows 11 Pro

 

Reputatie 7

Welk type VPN verbinding wordt gebruikt? (PPTP, L2TP, L2TP/IPSec,, IKEv1/IPSec, IKEv2/IPSec, OpenVPN, Wireguard, anders)

Welk VPN programma wordt gebruikt?

L2TP/IPsec met vooraf gedeelde sleutel

Maak gebruik van ingebouwde VPN client in windows 11 Pro

Hmmm, als dezelfde PC wel werkt via een hotspot dan blijft er eigenlijk nog maar één test over en dat is uitsluiten dat IPv6 roet in het eten gooit.

Zelt de ondersteuning van IPv6 eens uit op de netwerkkaart / wifikaart van die PC.

Werkt het dan wel?

Reputatie 7
Badge +12

Welk type VPN verbinding wordt gebruikt? (PPTP, L2TP, L2TP/IPSec,, IKEv1/IPSec, IKEv2/IPSec, OpenVPN, Wireguard, anders)

Welk VPN programma wordt gebruikt?

L2TP/IPsec met vooraf gedeelde sleutel

Maak gebruik van ingebouwde VPN client in windows 11 Pro

Hmmm, als dezelfde PC wel werkt via een hotspot dan blijft er eigenlijk nog maar één test over en dat is uitsluiten dat IPv6 roet in het eten gooit.

Zelt de ondersteuning van IPv6 eens uit op de netwerkkaart / wifikaart van die PC.

Werkt het dan wel?

Goede tip @wjb en dank voor het meedenken! Ben benieuwd of dit de oorzaak is. 

Welk type VPN verbinding wordt gebruikt? (PPTP, L2TP, L2TP/IPSec,, IKEv1/IPSec, IKEv2/IPSec, OpenVPN, Wireguard, anders)

Welk VPN programma wordt gebruikt?

L2TP/IPsec met vooraf gedeelde sleutel

Maak gebruik van ingebouwde VPN client in windows 11 Pro

Hmmm, als dezelfde PC wel werkt via een hotspot dan blijft er eigenlijk nog maar één test over en dat is uitsluiten dat IPv6 roet in het eten gooit.

Zelt de ondersteuning van IPv6 eens uit op de netwerkkaart / wifikaart van die PC.

Werkt het dan wel?

Goede tip @wjb en dank voor het meedenken! Ben benieuwd of dit de oorzaak is. 

Helaas werkt dit ook niet! heb ipv6 uitgezet maar werkt nog niet

Hallo @Ryumichel 

Helaas werkt dit ook niet! heb ipv6 uitgezet maar werkt nog niet

Hen je na het afschakelen van IPv6 wel de systemen opnieuw opgestart?

Bij de meeste systemen, zowel mobiel als vast, is het handig, soms zelfs een voorwaarde om alles opnieuw op te starten zodat de wijzigingen doorgevoerd kunnen worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Het probleem zou hem ook kunnen zitten in hetzelfde “standaard” gebruikte LAN netwerk IP-bereik bij de werkgever, en het IP-bereik bij  @Ryumichel  van zijn thuisnetwerk (standaard vastgelegd in een KPN modem/router).

Voor KPN ligt dat in het bereik  192.168.2.xxx
(KPN modem/router te bereiken met  http://192.168.2.254  ).

Zelfde netwerken gebruikt bij VPN Client alsook aan de VPN server kant, conflicteren met elkaar.

Bij gebruik van een hotspot van een smartphone zit men in een ander IP bereik.
In een netwerkomgeving van andere provider zoals bijv. Ziggo idem.
En conflicteert het niet.

Eerst eens vragen aan netwerkbeheerder van het werk welk LAN IP bereik zij gebruiken?

Reputatie 7
Badge +12

Welk type VPN verbinding wordt gebruikt? (PPTP, L2TP, L2TP/IPSec,, IKEv1/IPSec, IKEv2/IPSec, OpenVPN, Wireguard, anders)

Welk VPN programma wordt gebruikt?

L2TP/IPsec met vooraf gedeelde sleutel

Maak gebruik van ingebouwde VPN client in windows 11 Pro

Hmmm, als dezelfde PC wel werkt via een hotspot dan blijft er eigenlijk nog maar één test over en dat is uitsluiten dat IPv6 roet in het eten gooit.

Zelt de ondersteuning van IPv6 eens uit op de netwerkkaart / wifikaart van die PC.

Werkt het dan wel?

Goede tip @wjb en dank voor het meedenken! Ben benieuwd of dit de oorzaak is. 

Helaas werkt dit ook niet! heb ipv6 uitgezet maar werkt nog niet

Jammer!

Heb je nog iets gehad een de tip van @Babylonia? Heel goed mogelijk dat het hier mee te maken heeft. 

Ik weet niet of het issue nog speelt, maar hier is het opgelost.

Ik had vergelijkbare problemen, overigens alleen met Windows laptop. Zoals meerdere hier op het forum voorbij kwamen. Mac werkt wel automatisch.
IPv6 uitzetten doet inderdaad niks.

Ik heb de DNS settings van mijn mac ingesteld op de betreffende laptop en het werkt.
Probeer eens de google DNS in te stellen 8.8.8.8 eventueel de fallback op 8.8.4.4

Overigens heb ik IPv6 ook nogsteeds uit staan.

Reputatie 7
Badge +12

Ik weet niet of het issue nog speelt, maar hier is het opgelost.

Ik had vergelijkbare problemen, overigens alleen met Windows laptop. Zoals meerdere hier op het forum voorbij kwamen. Mac werkt wel automatisch.
IPv6 uitzetten doet inderdaad niks.

Ik heb de DNS settings van mijn mac ingesteld op de betreffende laptop en het werkt.
Probeer eens de google DNS in te stellen 8.8.8.8 eventueel de fallback op 8.8.4.4

Bedankt voor het delen van je oplossing @Manonna :)
Ik hoop oprec@Ryumichel dit nog leest en hier ook iets aan heeft!