Beantwoord

VPN verbinding werkt niet meer na "nieuwe' modem te hebben ontvangen

  • 18 October 2021
  • 3 reacties
  • 148 keer bekeken

Mijn vrouw werkt via een VPN verbinding met de Wageningen Universiteit. Dat heeft prima gewerkt tot ons modem te geest gaf na een stroomstoring. Dat was een type 11 (geloof ik?). Nu hebben we een V10 media box en werkt de VPN niet meer. 

Ik ben er nagenoeg van overtuigd dat het aan de wijziging van de mediabox ligt aangezien dit de enige verandering is (check bij ICT van de WUR leert dat er aan universiteit zijde niets is gewijzigd).

De supportmederwerker heeft enkele instellingen gewijzigd bij 2.4Ghz en 5Ghz instellingen, maar dat heeft volgens mij geen fluit te maken met (bekabeld!) internet en VPN.

Afijn, de tweede supportmedewerker (ene Rick) luisterde niet, gaf aan dat “garantie tot aan de voordeur was”..ofwel, denk dat ik Ziggo maar eens bel...

icon

Beste antwoord door wjb 18 October 2021, 16:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Jammer dat je het type Experia Box dat je voorheen had niet meer weet.

Een V11 zal het niet geweest zijn want die heeft niet bestaan.

Zijn jullie toevallig ex Telfort abonnees?

Welke VPN cliënt wordt gebruikt?

Vorige box kan ook de v12 zijn geweest, het was zeker niet de v10a en ze hebben drie types als ik het me goed herinner.

Wij zijn al klant van de KPN sinds 1990 (en voorgangers dus)

De VPN is IPsec (SSLVPN)

Reputatie 7

Vorige box kan ook de v12 zijn geweest, het was zeker niet de v10a en ze hebben drie types als ik het me goed herinner.

De V12 is nog relatief "nieuw" en makkelijk te herkennen door zijn volledig zwarte uiterlijk. Alle andere courante Experia Boxen zijn wit.

Heel heel lang geleden heeft KPN één andere Experia Box gehad waarvan de voorkant zwart was en de achterkant wit. Dat was de TG789vn.

Het zou geen enkel probleem mogen zijn om een VPN verbinding o.b.v. IPSec op te zetten via een V10. Als je bij buren, vrienden of kennissen een VPN verbinding op zet, werkt het dan wel?