Beantwoord

VPN via mobiele hotspot iPhone om IP Playstation te verbergen

  • 1 April 2021
  • 4 reacties
  • 80 keer bekeken

Ik wil graag het IP adres van mijn playstation verbergen, helaas is het onmogelijk om een VPN op de playstation te installeren. 

Nu heb ik dit idee: mijn playstation verbinden met mijn mobiele hotspot + een VPN aanzetten op mijn mobiel.

Mijn vraag is: werkt dit? Zo nee, zijn er eenvoudige alternatieven?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 1 April 2021, 17:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @anoniemabc123, welkom hier. 

Ik vermoed dat je geblockt bent door Playstation en daardoor dit graag wilt? Bij mijn weten lukt dit in ieder gevalzo niet, maar zeker weten doe ik dit niet. Verder wil ik je ook niet aanraden om via je mobiele hotspot te gamen, het beste doe je dat toch echt via een bekabelde verbinding.

Hi Bart,

 

Bedankt voor je reactie.

Ik ben niet gebanned op playstation; in het spel call of duty will ik tegen mensen uit andere regios (zoals Amerika en Azie) spelen. Vooralsnog is het onmogelijk om de regio waarin ik speel op call of duty te veranderen, dit is alleen mogelijk door je IP adress te verandren (vandaar de behoefte aan een VPN). 

Ik ben niet gebanned op playstation; in het spel call of duty will ik tegen mensen uit andere regios (zoals Amerika en Azie) spelen. Vooralsnog is het onmogelijk om de regio waarin ik speel op call of duty te veranderen, dit is alleen mogelijk door je IP adress te verandren (vandaar de behoefte aan een VPN). 

Als je een (extra) router gaat gebruiken die een VPN over je KPN vaste internetverbinding doet, moet je je doel wel kunnen bereiken. Het meest flexibel ben je als je de KPN bruikleenrouter vervangt door een eigen aangeschafte router die allerhande zaken qua VPN kan. Zie o.a.

 

Reputatie 7
Badge +20

Aha, dat was ook nog een optie inderdaad. Ik snap nu de situatie. tmoesel heeft al uitgelegd hoe je die kan bereiken. :)