Vraag

VPN werkt niet

  • 30 March 2019
  • 8 reacties
  • 170 keer bekeken

VPN werkt bij mij ook niet V10 (zonder A). Is die firmware update dan ook van toepassing op de V10?
Mijn forumprofiel is ingevuld.

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
VPN werkt bij mij ook niet V10 (zonder A). Is die firmware update dan ook van toepassing op de V10?
Mijn forumprofiel is ingevuld.

Nee, voor de V10 is geen firmware update geweest die VPN om zeep geholpen zou hebben. Er is dan ook geen fix beschikbaar in de vorm van een firmware update.
Ik vraag me wel af welk type VPN verbinding je probeert op te zetten (PPTP, OpenVPN, L2TP/IPSec, ...) en vanaf wat voor een apparaat (merk en type).
Op wat voor een apparaat draait jouw VPN server?

VPN werkt bij mij ook niet V10 (zonder A). Is die firmware update dan ook van toepassing op de V10?
Mijn forumprofiel is ingevuld.
Nee, voor de V10 is geen firmware update geweest die VPN om zeep geholpen zou hebben. Er is dan ook geen fix beschikbaar in de vorm van een firmware update.
Ik vraag me wel af welk type VPN verbinding je probeert op te zetten (PPTP, OpenVPN, L2TP/IPSec, ...) en vanaf wat voor een apparaat (merk en type).
Op wat voor een apparaat draait jouw VPN server?


VPN verbinding: staat op automatisch ingesteld.
Apparaat: Intel Core i7-2600CPU; 64-bits besturingssysteem
Op welk apparaat de VPN server draait: is de server op mijn werk? Moet ik navragen.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @gember, welkom! Ik heb je vraag even afgesplitst en een eigen topic voor je aangemaakt. Hopelijk kom je er samen met wjb uit!
Ik moet mijzelf corrigeren: het is geen VPN verbinding maar een Remote Desktop Sessie (RDP).
Maar ook dan kan ik niet inloggen. Gaarne hulp hiervoor.

Giovanni Mion
Ik heb het volgende gedaan, maar er is nog steeds geen verbinding:
In de Poort Forwarding IPv4 heb ik een nieuw item aangemaakt, genaamd RDP AHG.
Ik heb bij de regel LAN hoost het IP adres ingevuld van het extern bureaublad: **
Appgroep: Server
De instellingen van de Server:
protocol: TCP
Start Poort: 1001 idem start mapping poort
Eind poort: 4004

Maar toch gen verbinding. Wat is misgegaan? Gaarne uw hulp.

Admin: IP-Adres verwijderd
Het is misschien niet zo handig het IP op het forum online te zetten.

Port forwarding is niet nodig als je een server probeert te bereiken buiten je eigen netwerk, dat is alleen nodig als je van buitenaf jouw eigen netwerk op wilt.
Reputatie 2
@gember Moet je niet eerst een VPN verbinding maken en daarna pas een RDP sessie opstarten?
Probleem is opgelost. De virusscanner van (helaas) KPN, KPN Veilig was de boosdoener. Deze is verwijderd en de verbinding is er nu wel.
Iedereen bedankt voor hun bijdrage en suggesties.