Beantwoord

VPN werkt niet met eigen router

  • 14 September 2020
  • 14 reacties
  • 227 keer bekeken

Bij mij werkt de VPN ook niet meer sinds ik van Ziggo naar KPN over gestapt ben. Ik heb de V10A gehad, daarna de V10 en nu helemaal geen router meer van KPN, maar alles via mijn eigen mesh netwerk. Internet werkt perfect. Poorten staan open maar tot op heden werkt mijn VPN niet meer. 
 

ik vraag me toch af of dit niet geblokkeerd word bij KPN zelf in het netwerk. Ik werk sinds kort als monteur bij KPN, diverse collega’s al gevraagd maar niemand die echt weet waar het probleem nu in zou kunnen zitten.

Admin: eigen topic aangemaakt en titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

 

 

icon

Beste antwoord door Colorsone 28 September 2020, 22:07

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Colorsone. Welkom hier op het Forum. Ik lees dat je VPN niet meer werkt sinds je bent overgestapt. Dat lijkt me erg vervelend. Nu geef je aan dat je geen Experia Box hebt aangesloten, maar een eigen router. Ik kan je dan niet goed adviseren, omdat dit buiten onze ondersteuning valt. Wel kan ik je vertellen dat er niets geblokkeerd wordt. Kun je aangeven wat er niet lukt? Krijg je een bepaalde foutmelding? Zo ja, welke? En wat voor merk en model router heb je aangesloten? Wat heb je zelf al geprobeerd?

Dag @Colorsone. Welkom hier op het Forum. Ik lees dat je VPN niet meer werkt sinds je bent overgestapt. Dat lijkt me erg vervelend. Nu geef je aan dat je geen Experia Box hebt aangesloten, maar een eigen router. Ik kan je dan niet goed adviseren, omdat dit buiten onze ondersteuning valt. Wel kan ik je vertellen dat er niets geblokkeerd wordt. Kun je aangeven wat er niet lukt? Krijg je een bepaalde foutmelding? Zo ja, welke? En wat voor merk en model router heb je aangesloten? Wat heb je zelf al geprobeerd?

Nou, zoals ik al aangaf heb ik het met de V10A en V10 ook al geprobeerd. Dat werkte toen niet, daarna heb ik pas mijn eigen apparatuur aangesloten en ook daar werkte het niet mee. Ook al zet ik de poorten open krijg ik met tools die dat kunnen meten alsnog de melding dat de poorten dicht staan. Op de V10A, V10 en mijn eigen TP-Link Deco M9 Plus.

Reputatie 6
Badge +9

Heb je al eens geprobeerd of VPN wel werkt als je met een ander netwerk dan je thuisnetwerk verbinding maakt? En heb je ook een ander apparaat getest? Heb je al contact gehad met de IT-afdeling van het bedrijf? 

@wjb, heb jij wellicht nog andere ideeën/adviezen? 

Reputatie 7

Betreft het een uitgaande VPN verbinding (een VPN cliënt in het thuisnetwerk die een verbinding opzet met een VPN server elders) of een inkomende VPN verbinding (een VPN cliënt elders die een verbinding opzet met een VPN server in het thuisnetwerk)?

Welke VPN methodiek wordt gebruikt? (PPTP, L2TP/IPSec, IKE/IPSec, OpenVPN, anders...)

 

Is de cliënt een Windows computer?

Zo ja, staat het thuisnetwerk op die computer wel als een private network ingesteld en niet als public network? 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Colorsone. Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem inmiddels is opgelost. Als je nog wel hulp nodig hebt, wil je dan de bovenstaande vragen nog beantwoorden? :slight_smile:

Mijn client is een Synology NAS, ik gebruik L2TP, en gebruik thuis uitsluitend MacOS en IOs. Ik probeer dus van afstand mijn VPN te bereiken die draait op mijn Synology.


Alles heeft gewerkt toen ik bij Ziggo zat het enige wat ik gewijzigd heb bij de overstap is uiteraard het IP adres, en de juiste poorten open gezet. Verder is er aan mijn kant niks veranderd. Intern bij mijn KPN collega’s deze vraag ook al voorgelegd maar helaas.

Reputatie 7

Kan je een screenshot plaatsen van de DHCP binding op jouw router voor de Synology NAS waarmee het IP adres van de Synology NAS vastgezet is?

Kan je een screenshot plaatsen van de port-forwardings?

Kan je vanaf een apparaat aangesloten op het LAN wel een VPN verbinding rechtstreeks met het LAN IP adres van de Synology NAS opzetten?

Kan je een screenshot plaatsen van de DHCP binding op jouw voor de Synology NAS waarmee het IP adres van de Synology NAS vastgezet is?

Kan je een screenshot plaatsen van de port-forwardings?

Kan je vanaf een apparaat aangesloten op het LAN wel een VPN verbinding rechtstreeks met het LAN IP adres van de Synology NAS opzetten?

Ben nu aan het werk, ik ga dit vanavond proberen! Bedankt.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Colorsone. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Heb je nog naar de tips van @wjb gekeken? 

Hallo @Colorsone. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Heb je nog naar de tips van @wjb gekeken? 

Ja heb alles geprobeerd maar geen soelaas. Inmiddels via OpenVPN wel gelukt om een VPN om te zetten via een andere poort. Alsnog bedankt voor de moeite!

Reputatie 7
Badge +24

Mijn client is een Synology NAS, ik gebruik L2TP, en gebruik thuis uitsluitend MacOS en IOs. Ik probeer dus van afstand mijn VPN te bereiken die draait op mijn Synology.

Hier zeg je al wat verkeerd. Het moet niet client zijn, maar server. En welk besturingsysteem je op je andere apparaten in het netwerk gebruikt maakt geen bal uit.

Mijn client is een Synology NAS, ik gebruik L2TP, en gebruik thuis uitsluitend MacOS en IOs. Ik probeer dus van afstand mijn VPN te bereiken die draait op mijn Synology.

Hier zeg je al wat verkeerd. Het moet niet client zijn, maar server. En welk besturingsysteem je op je andere apparaten in het netwerk gebruikt maakt geen bal uit.

Ja zeggen en bedoelen is iets anders. Zoals ik in de zelfde alinea aangaf probeer ik mijn VPN te bereiken die op mijn nas draait. Het is in elk geval opgelost.

Reputatie 7

Hallo @Colorsone. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Heb je nog naar de tips van @wjb gekeken? 

Ja heb alles geprobeerd maar geen soelaas. Inmiddels via OpenVPN wel gelukt om een VPN om te zetten via een andere poort. Alsnog bedankt voor de moeite!

Kan je dan alsnog eens kijken of je wat kunt met mijn vragen?

Kan je een screenshot plaatsen van de DHCP binding op jouw router voor de Synology NAS waarmee het IP adres van de Synology NAS vastgezet is?

Kan je een screenshot plaatsen van de port-forwardings?

Kan je vanaf een apparaat aangesloten op het LAN wel een VPN verbinding rechtstreeks met het LAN IP adres van de Synology NAS opzetten?

 

Reputatie 6
Badge +9

Mooi dat je een alternatief hebt gevonden en het nu wel werkt, @Colorsone:ok_hand_tone2: Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, laat het dan gerust weten. 

Reageer