Beantwoord

VPN werkt niet na resetten V10a

  • 10 October 2020
  • 8 reacties
  • 119 keer bekeken

Badge

Ik kom net terug van vakantie en kreeg te horen van mijn kleindochter dat het internet en tv deed het niet meer. Ze heeft natuurlijk alles geprobeerd maar uiteindelijk de modem gereset met het reset knop.
Nu werkt mijn VPN netwerk niet meer. Ik weet dat er een jaar geleden andere firmware op het modem is geïnstalleerd om mij VPN te laten werken. Het lijkt als of deze is verdwenen met het resetten. Weet iemand hier een antwoord erop.

bvd Dave 

icon

Beste antwoord door Babylonia 11 October 2020, 02:24

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ligt eraan wat voor soort VPN-verbinding je bedoelt?

Vanuit thuis verbinden vanuit een VPN “Client” naar bijv. een commerciële VPN-server om anoniem te kunnen surfen?  Of bijv. naar een server van je werk?

Of heb je thuis zelf een VPN-server ingesteld (bijv. op een Synology NAS, of Raspberyy Pi) en wil je vanuit een externe locatie inloggen op je thuisnetwerk??

Voor dat laatste zijn met een reset al je persoonlijke instellingen ongedaan gemaakt zoals port forwarders naar je VPN-server. Dat betekent alles opnieuw instellen.

Badge

Ik heb een eigen server draaien op een tweede router die aangesloten is via het DMZ functie van het Experiabox. Op deze manier hoeft ik nooit iets aan de Experiabox te veranderen. Het server is een ingebouwd functie op mijn tp-link router en gebruikt het openvpn protocol. Verder gebruik ik niets van het Experiabox behalve voor de Tv ontvangers.

Reputatie 7

Heb je op de Experia Box jouw eigen router dan weer als DMZ Host ingesteld?

Reputatie 7
Badge +10

.…DMZ is een persoonlijke instelling. Dus bij een reset van de Experia Box ben je die kwijt,
en moet je die weer opnieuw instellen.

Badge

Dat heb ik meteen weer ingesteld helaas geen VPN verbinding.
Alles draaide weer zo als het moet op mijn netwerk behalve het VPN.
Dit is erg vervelend.

 

Reputatie 7
Badge +10

TP-Link router uitschakelen.
Experia Box herstarten.
TP-Link erna weer inschakelen.

Wat levert dat op?

Badge

Sorry voor het laat reactie. Op dit moment heb ik eindelijk een verbinding werkend gekregen, alleen via openvpn nog niet. Wel werkt het minder veilig PPTP. Misschien moet ik ergens anders zoeken voor het probleem met openvpn. Ik zal zowel het cliënt als de server weer allemaal opnieuw instellen.
Bedankt iedereen voor het meedenken. 

Reputatie 7
Badge +10

OpenVPN is een stuk complexer instellen omdat je een configuratiebestand moet aanpassen.

Reageer