Beantwoord

Wake-on-LAN met KPN Box 12

  • 23 May 2023
  • 1 reactie
  • 96 keer bekeken

Ik probeer Wakeup-on-LAN voor elkaar te krijgen op een desktop met Windows 10 en ethernet aansluiting. Binnen het lokale netwerk werkt dat, zowel als de desktop slaapt of als hij uit staat.

Ik heb in de router een vast IP ingesteld en een forward regel opgenomen met de MAC van de desktop en poort 9 op extern en intern.

Helaas reageert de slapende desktop niet op een MagicPacket van bijv. WakeMeOnLan.
Een heel beperkt aantal posts lijken te suggereren dat dit ook helemaal niet kan met de KPN Box 12. Klopt dat verhaal of zie ik iets over het hoofd?
Als het gewoon niet kan dan verbaas ik me wel over het gebrek aan klachten daarover...

icon

Beste antwoord door Hsd 23 May 2023, 13:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 6
Badge +8

WOL van extern via port forwarding kan inderdaad niet. Maar dat heeft niets met een Experia Box te maken.

Je kunt zo’n WOL packet alleen binnen hetzelfde subnet versturen, niet van extern.

Je moet een oplossing bedenken waarbij je van extern een apparaat binnen je netwerk de opdracht kunt geven om het packet te versturen.