Beantwoord

Wargaming servers (world of warships en world of tanks) worden door KPN geblokkeerd

  • 16 February 2022
  • 8 reacties
  • 163 keer bekeken

Hallo, 

Ik was world of warships aan het spelen en plots om 00:30 werd ik uit de game gegooid en kon ik daarna geen contact meer maken met de wargamingservers. Ook de DNS van alle websites van wargaming worden nu specifiek door KPN geblokkeerd. Ik heb dit uitgeprobeerd door zowel op mijn mobiel met mobiele data als met wifi contact te zoeken met de website en het lukt niet. Ik krijg de foutmelding dat de domeinnaamserver niet bereikbaar is. Ik heb het uitgeprobeerd op een telefoon met een andere provider en deze krijgt wel contact met de wargaming server. Klopt het dat de wargamingservers nu niet meer bereikbaar zijn voor KPN klanten? En kan dit mogelijk verholpen worden? Ik vind het namelijk raar dat ik eerst wel in kon loggen en nooit problemen heb gehad en nu plotseling is alles geblokkeerd door mijn KPN internet. 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door LaurensZalm 16 February 2022, 07:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Probleem is plotseling verholpen. Ik kan nu zowel via mijn mobiele netwerk op mijn telefoon als mijn gewone internet weer de wargamingserver bereiken

Reputatie 7
Badge +9

Probleem is plotseling verholpen. Ik kan nu zowel via mijn mobiele netwerk op mijn telefoon als mijn gewone internet weer de wargamingserver bereiken

Denk eerder dateert ene probleem bij routering buiten invloedsfeer van KPN was dan specifiek een blokkade.

Ergens een glaslijntje die onderbroken was en waar geen andere routering voor was.. zou inmiddels wel hersteld zijn dan.

En het kan dat het via andere dan wel wekte ondat deze wellicht een andere Internetexchange gebruiken..

Vandaag wederom hetzelfde probleem rond 00:25 wordt ik uit de game uitgegooid en is zowel op mijn mobiele kpn netwerk op mijn mobiele telefoon als met mijn gewone kpn internet er geen contact mogelijk met de wargaming servers en websites. Hoe kan ik dit oplossen zodat ik dit in de toekomst niet meer zal krijgen?

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem. Ik speel het spel World of Tanks met 3 andere vrienden die ook allemaal KPN hebben. En geen van ons kunnen wij nog op de server terecht. Ook om 00:30 worden wij uit de server gegooid. Als ik dan een VPN gebruik kom ik gewoon op de site terecht. Dus dit lijkt mij toch echt een KPN probleempje

Ik heb het gisteren weer kunnen oplossen door mijn lan-netwerkadapter op mijn computer uit te zetten en vervolgens te herstarten, maar dit is een heel vervelend probleem als het dagelijks optreedt. Het zijn ook echt alleen de wargamingservers die ik dan niet kan bereiken, alle overige websites en servers blijven bereikbaar en als ik een telefoon gebruik met mobiel internet van een andere provider gebruik kan ik wel contact krijgen met de wargamingserver op het moment dat de kpn server er geen contact mee kan krijgen. 

Reputatie 7

Er zijn meer berichten die er op duiden dat de DNS servers van KPN er soms uit lijken te liggen of in ieder geval onbereikbaar lijken te zijn.

Reputatie 6
Badge +9

Ook als je de DNSservers van KPN niet gebruikt heb je er last van. zelf gisteravond ook even lopen testen en liep er ook tegen aan. (tot ongeveer 01:18)

en ook niet alle wargaming servers zijn onbereikbaar de noord amerika servers waren wel benaderbaar.

(na.wargaming.net bijvoorbeeld)

Reputatie 6
Badge +9

Afgelopen dagen geen issues gehad