Wegvallend internet met Google Wifi Mesh

  • 16 February 2020
  • 7 reacties
  • 248 keer bekeken

Badge

I have the exact same problem. No solution posted here sadly. Any idea what is causing this?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JerrytheCheater, I understand your internet keeps disconnecting every 5 minutes. Could you update your  profile? I'll take a look at your connection!

Badge

@Thomas Bedankt voor het aanbod. Het zou heel fijn zijn als we dit kunnen oplossen. Ik heb mijn profiel aangevuld. 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @JerrytheCheater Ik heb meteen even meegekeken naar je aansluiting. Ik zie dat je een glasvezelverbinding hebt. Ik meet zo ook geen onderbrekingen in je verbinding. Kan het zijn dat je wegvallend wifi hebt in plaats van de hele verbinding? Zou je in dat geval onze online wifimanager eens willen proberen of de KPN thuis app?

Je kunt hierover trouwens ook altijd een keer met ons bellen op 0800-0402 mijn collega's daar kunnen direct even met je meekijken!

Badge

Hey @Thomas De wifi wordt zelf niet onderbroken. Ik heb 5 google mesh wifi stations in een niet heel groot huis staan. Gemeten met de KPN wifi manager en met Google Wifi app. Beide geen issues. Ik kan ook zien dat de wifi verbinding prima is terwijl de data wegvalt. De wifi verbinding geeft ook niet aan dat er geen internet connection is. Probleem ligt dan logischerwijs voorbij mijn modem toch? (van mijn kant gemeten) 

Tot waar meet jij? Helemaal tot aan de modem?

Reputatie 7
Badge +20

​Ik heb de verbinding vanaf hier doorgemeten tot aan je experiabox. Ik zie daar geen onderbrekingen. Ik vermoed dat het iets van een software issue is of iets tussen de experiabox en je Google wifi mesh apparaten. Welke dat precies zouden kunnen zijn zou ik je zo niet kunnen vertellen.
Misschi@Nick83  of @wjb  je daar meer over kunnen vertellen.
Zou je ook kunnen toelichten hoe je de Google Mesh wifi apparaten hebt aangesloten op je experiabox?

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Hoe zijn de Google WiFi punten aangesloten? Er moet er minimaal 1 met een kabel aan de Experiabox zitten. Is dat een goede kabel? Staat de wifi van de Experiabox uit? Op het moment dat u geen internet heeft, maar wel wifi, is dat dan ook zo bij het wifi punt wat bedraad aan de Experiabox gekoppeld zit?

Reputatie 2

Jammer dat dit dan weer een topic zonder eindconclusie is. Waar lag dit uiteindelijk aan? Handig voor gebruikers met soortgelijke issues ...