Beantwoord

Wegvallend internet op de UDM-Pro op het ONT

  • 5 February 2024
  • 7 reacties
  • 206 keer bekeken

Ik gebruik thuis de Unifi Dream Machine Pro, nu wil ik hier graag direct de kabel van uit het ONT opzetten (RJ45). Nu werkt dit opzig wel (icm PPoE Vlan6) alleen valt elk half uur voor ongeveer 2 minuten mijn internet weg. Als ik de modum er tussen heb zitten (KPN box V14) werkt dit wel perfect. Wat valt hier aan te doen? Ik heb de kabels allemaal al vervangen om dit uit te sluiten.

icon

Beste antwoord door SaltyBart 5 February 2024, 19:59

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Geen logs waar je iets kan uit opmaken ?
Helemaal up to date ?
 

@SaltyBart alles in up to date, zowel het os als unifi netwerk. De logs geven alleen aan dat het wegvalt.

Reputatie 7
Badge +9

Ja dit zijn 1 van de nadelen van een eigen modem, kpn kan nik uitlezen of vervangen.
Heb je een nieuw of had je het unifi modem al ?
Heeft het bedrijf van het modem een support afdeling, misschien kunnen hun je modem uitlezen (bij Fritz!Box doen ze dit bijvoorbeeld) ?
Kan je om te testen de unifi achter de v14 zetten, wat gebeurd er dan ?

Ik heb hem ook achter de v14 uitgeprobeerd en daar werkt het goed. Veder kan zover ik weet dit niet worden uitgelezen.

Reputatie 7
Badge +9

Dan denk ik dat hij niet samen wil met het ont van kpn, schrijven ze van unifi speciale specs of type ont voor ?

Nee het zou horen te werken, lees ook veder geen problemen bij anderen. Alleen vind ik het vooral gek dat het een half uur lang ook wel goed werkt, anders zou ik verwachten dat het dan ook niet werkt.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @yannick_1, welkom op onze community, ik zie dat Bart je al een eind op weg geholpen heeft, ben je er nog een beetje uit gekomen?

Reageer