Vraag

Wegvallende verbinding met orbi router

  • 26 February 2022
  • 13 reacties
  • 1081 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen, ik ben het hele forum al afgegaan maar kan mijn probleem niet oplossen.

Ik heb thuis en op de Zaak een glasvezel verbinding. Thuis hangt er een V12 en op de zaak een V10A.

omdat het Wifi niet prettig werkte op de zaak en ik regelmatig een wisselende dekking had ben ik opzoek gegaan naar andere access points. Omdat ik goeie ervaringen hoorde over de Orbi 353 met wifi6 heb ik deze na een goeie aanbieding aangeschaft voor zowel thuis als op de zaak.

Nadat ik ze aangesloten heb en in AP modus gezet heb heeft alles perfect gewerkt. Snelheid was goed, dekking was super, dus geen vuiltje aan de lucht.

Nu is het zo dat sinds 3 a 4 weken het lijkt of er een update is geweest voor in eerste instantie de V10A en sinds een week voor de V12 (SGEJ10000516). Hierdoor is het zo dat het signaal naar de Orbi (router) 1 keer per dan weg valt en je de Orbi router moet resetten.

Alle apparaten hebben namelijk wel gewoon een wifi verbinding maar geen internet meer. Dit merk ik dan aan mijn Deurbelcamera en mijn P1 energie meter. Omdat ik daar dan een melding van krijg dat ze offline zijn.

Vervolgens reset ik de Orbi Router en alles werkt weer naar behoren. Maar dit moet dus minimaal 1 keer per dag.

Het gekke is alleen, als ik op mijn werk ben en ik krijg de melding dat alles thuis offline is, kan ik wel op afstand via de app inloggen op mijn Orbi en vervolgens constateren dat hij offline is. Ik kan dan ook op afstand de Orbi resetten via de app.

Het lijkt er dus op dat er wel gewoon een verbinding blijft met de Orbi maar dat hij hem in AP modus niet meer doorgeeft.

Overigens blijft de rest van mijn betraden netwerk wel gewoon werken. TV blijft het gewoon doen en betraden computers blijven werken.

Ik heb een opstelling van V12 naar een 24 poorts Switch en daar vandaan naar al mijn apparaten waaronder de Orbi router en ook van uit de switch naar de satellieten.

Op de zaak de zelfde opstelling. eerst de V10A naar een switch en dan verdeeld nar computer, tv en Orbi. Elk apparaat heeft een eigen aansluiting naar de Switch.

Hebben jullie misschien een oplossing of een wijziging in een instelling waardoor het resetten van de Orbi Router niet meer dagelijks hoeft?

 

OVERIGENS ben ik er wel achter dat het alleen de Orbi Router is die er mee stopt. De Satellieten lijken gewoon te blijven werken. 

Alvast bedankt.

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7

Je zegt dat de satellieten wel blijven werken. Bedoel je daarmee dat apparaten aangesloten op een satelliet wel gewoon met Internet kunnen blijven communiceren?

Reputatie 1
Badge

Je zegt dat de satellieten wel blijven werken. Bedoel je daarmee dat apparaten aangesloten op een satelliet wel gewoon met Internet kunnen blijven communiceren?

Klopt, er zijn momenten bij dat ik bv op zolder ben en de melding krijg dat mijn Deurbel Offline is, maar dat ik op zolder met mijn telefoon gewoon internet over mijn Orbi Satelliet (Wifi6 Symbool) lijk te hebben. 

Ook de computer die op de zelfde switch zit als de Satelliet heeft namelijk gewoon verbinding. 

 

Het lijkt er dus op dat alleen de Orbi Router die naast de V12 staat een conflict heeft waardoor hij geen internet meer doorgeeft.

 

Op de zaak is het wel zo dat zowel de Router als de satellieten geen verbinding meer hebben. Staan ook in AP modus ingesteld dus heb daar de zelfde instellingen als thuis. 

Reputatie 7

Ook de computer die op de zelfde switch zit als de Satelliet heeft namelijk gewoon verbinding. 

Dus de satelliet is met een netwerkkabel aangesloten op een switch.

Is die switch op zijn beurt dan weer aangesloten op de Orbi router?

Reputatie 1
Badge

Nee, is niet aangesloten op de Orbi Router. Die heeft een eigenkabel maar de 24 poorts switch in de meterkast.

 

Ik heb net de Orbi Router van stroom gehaald en toen gekeken wat er gebeurd. de deurbel is nu verbonden via de Orbi Satelliet op de eerste verdieping. Iets wat ik niet kan controleren omdat de Orbi app nu offline is. Maar in de V12 geeft hij aan dat de deurbel verbonden is via ethernet. Wat in mijn ogen aangeeft dat de via ethernet aangesloten Orbi satelliet boven dus de verbinding verzorgd.

Reputatie 1
Badge

Op zolder verbonden met mijn orbi, daar heb ik nu perfect internet. Eerst verdieping het zelfde. Via de V12 zie ik dan deze aanduiding. Beneden is de orbi router helemaal afgekoppeld.

Reputatie 7

Nee, is niet aangesloten op de Orbi Router. Die heeft een eigenkabel maar de 24 poorts switch in de meterkast.

Hmmm, dat is eigenlijk niet hoe je die satellieten aan hoort te sluiten. De satellieten horen bekabeld of via wifi op de Orbi "router" aangesloten te zijn en niet op de V12.

Jouw huidige configuratie zou kunnen leiden tot netwerkloops omdat de satellieten wellicht ook de mesh backbone met elkaar communiceren.

Zou jij de satellieten als test eens via wifi willen laten communiceren met de router.

 

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij zouden de satellieten in accesspoint mode wel aangesloten mogen worden op de KPN Box. Maar in router mode uiteraard niet. Staat de router echt op accesspoint mode?

Maar goed. Je moet wat doen. Verschillende configuraties uit proberen om er achter te komen wat wel en wat niet stabiel draait.

U heeft het over resetten. Bedoelt u dan echt resetten of gewoon opnieuw opstarten? Sommige mensen halen dat wel eens door elkaar heen.

Reputatie 1
Badge

Volgens mij zouden de satellieten in accesspoint mode wel aangesloten mogen worden op de KPN Box. Maar in router mode uiteraard niet. Staat de router echt op accesspoint mode?

Maar goed. Je moet wat doen. Verschillende configuraties uit proberen om er achter te komen wat wel en wat niet stabiel draait.

U heeft het over resetten. Bedoelt u dan echt resetten of gewoon opnieuw opstarten? Sommige mensen halen dat wel eens door elkaar heen.

Er werd geadviseerd om achter een KPN netwerk de orbi in ap stand te zetten. 

 

De Orbi moet inderdaad opnieuw opgestart worden, maar in de Orbi app noemen ze dat resetten.

Reputatie 7
Badge +24

De Orbi moet inderdaad opnieuw opgestart worden, maar in de Orbi app noemen ze dat resetten.

En ... staat die na het "resetten" nog in accesspoint mode?

Reputatie 1
Badge

De Orbi moet inderdaad opnieuw opgestart worden, maar in de Orbi app noemen ze dat resetten.

En ... staat die na het "resetten" nog in accesspoint mode?

Ja, alles blijft in ap mode staan. Alleen het lijkt net of er een conflict is tussen de V12 en de Orbi router. Al moet ik zeggen dat ik alles uitgezet heb. De wifi van mijn V12 aangezet heb. En vanavond weer mijn signaal er uit lag. Bedraad deed alles het nog maar internet via wifi op de V12 lag er ook uit.

Reputatie 1
Badge

Beneden draai ik nogsteeds op het wifi van de V12 helaas valt hier het signaal net zo vaak van weg als van de Orginele setup met de Orbi. Net kreeg ik een melding van mijn deurbel, Deze was offline. Gelijk gekeken in de V12 en daar staat hij gewoon op verbonden met de V12. Wel internet via ethernet, maar geen internet over wifi. Ik vind het wel een heel raar probleem. In het log staat verder niets vermeld. Alleen iets met TR-069 wat over de hele dag vaak vermeld staat.

Hoi @kicker106 . Met je eigen apparatuur kan ik je niet helpen maar ik wil wel graag kijken of die box12 stabiel op ons netwerk draait. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 

Reputatie 1
Badge

Inmiddels mijn V12 er tussenuit gehaald en via een kennis die een V10 had liggen, een V10 er tussen gezet. inmiddels draait alles al een week naar behoren en heb ik geen last van wegvallend internet over WiFi. Het probleem zit hem dus echt in de V12. Misschien toch maar eens gaan vervangen voor een Fritzbox want daar hoor ik nagenoeg geen klachten over.