Beantwoord

Wegvallende verbinding tussen modem en tv-ontvanger

  • 21 July 2022
  • 5 reacties
  • 263 keer bekeken

Sinds een paar weken kan ik niet meer fatsoenlijk een programma terugkijken. Als ik op pauze druk of ik wil een stukje terugspoelen dan werkt dat in eerste instantie wel, maar na een aantal minuten verschijnt er een blauw foutcode scherm “verbinding met de zender verbroken”. Ik heb 2 ontvangers, heb deze al omgewisseld → geen resultaat. Dit begint nu enorm te irriteren omdat ik niet altijd in de gelegenheid ben om mijn favorite series live te bekijken. ook blijkt er iets veranderd te zijn bij het oproepen van de zenderinfo. Ik weet niet wat KPN aan het doen is met hun apparatuur, maar professioneel is het niet. Bij een vriendin van mij is bijvoorbeeld een ander modem aangeraden omdat dit zou “helpen” voor het WiFi bereik … Niet dus, Op aanraden van de monteur nieuwe WiFi extender gekocht … Wat blijkt … kan de naam van het Wifinetwerk niet vanuit het nieuwe modem gedistribueerd worden. Het antwoord van KPN “Dat lag aan de nieuwe firmware” … Oké hoe los ik dat dan op. Antwoord KPN “Niet, oude firmware werkt niet meer en de nieuwe firmware laat nog even op zich wachten".

 

Kortom, … Ik weet niet of KPN nog wel zo gebruikersvriendelijk is. Als mijn probleem niet snel opgelost wordt ben ik genoodzaakt om een andere provider te kiezen.

icon

Beste antwoord door DennisA78 22 July 2022, 13:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Kees Roelen,

Is jou TV ontvanger niet bekabeld aangesloten met de modem? Want ik zie in jou verhaal ook dat je over je WiFi-verbinding hebt. Want als je de tv ontvanger bekabeld hebt aangesloten dan zou je geen verstoringen moeten hebben met interactieve tv.

Badge +19

Dag @Kees Roelen u klinkt niet blij. En dat moet veranderen.  Natuurlijk is het ook bij u mogelijk om probleemloos tv te kunnen kijken en internetten. We gaan u helpen.  Kunt u wat meer vertellen? Welk modem? Welk type ontvanger? Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem? Vertel zoveel mogelijk dan kunnen we u beter helpen.

Hallo Dennis, Joep,

Beiden bedankt voor de snelle reactie.

Probleem 1 is (dat denk ik tenminste) opgelost. Ik heb alle apparatuur uitgezet en in de volgende sequentie weer aangezet met een tussenpose van minimaal 5 minuten …

Modem - Experia router - tv-ontvanger.

Ik heb wat programma's teruggekeken en gepauzeerd, vooruit en achteruit gespoeld en het lijkt te werken.

@Dennis : Alle componenten zijn bekabeld, daus dat was niet de oplossing. Blijkbaar was de interactie tussen TV-ontvanger enerzijds en de combi modem/router niet goed. Door bovenstaande uit te voeren heb ik blijkbaar de verbindingen gereset. De WiFi issue gaat over probleem 2 bij mijn vriendin thuis.

Probleem 2 is eigenlijk het niet kunnen doorgeven van de naam van het netwerk.

De experia 12 (zwarte, nieuwe) die wisselt dynamisch tussen 2,4 en 5,0 Ghz band. De extender werkt alleen op 2,4 Ghz. Daardoor heeft mijn vriendin nu 2 WiFi netwerken met 2 verschillende namen. Ik heb alles geprobeerd om de oorspronkelijk naam van de experia 12 door te geven aan de extender, maar zonder succes. Op diverse fora wordt dit probleem onderkend en men wijdt dit aan de firmware van de experia 12. Tevens wordt gemeld dat dit niet op te lossen is omdat de experia 12 automatisch de Ghz-band kiest die hem het beste uitkomt en dat extenders op 2,4 Ghz hierdoor niet of moeilijk op dezelfde naam te krijgen is.

Nu is dat geen wereldramp … 2 WiFi wolken in je huis, maar apparaten die aangesloten zijn via WiFi kunnen daar wel last van hebben (waaronder haar printer).

Dus, hoe zorg ik er voor dat de extender de WiFi naam van de experia 12 overneemt ?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Dus probleem 1 is opgelost? Ik lees nog niet welk type modem je hebt. V8, v9, v10, v10a of Box12.

En of je een koper of glasvezelverbinding hebt.

 

Oplossing probleem 2: Maak "Extra wifi" aan door in te loggen in de Box12. Vink alleen 2,4ghz aan en verbind die extender daarmee.
*admin edit: 

 

Ik heb Glasvezel

Mijn vriendin heeft koper + modem is Box12

@Dennis : Oplossing Probleem 2 … Ga ik proberen ...