Beantwoord

Wegvallende Wifi / haperend beeld tv

  • 14 May 2020
  • 10 reacties
  • 133 keer bekeken

Oude situatie: KPN vps200 (draadloze netwerkadapters) experia box V8. Dit zorgde voor haperend beeld op de tv omdat de kpn vps200 ongeschikt is voor HD.

De vps200 vervangen door TP link wpa8630 powerline met 1200mbs en 5g. Nu hapert het tv beeld nog steeds en bijkomend probleem is dat de wifi steeds weg valt. Mijn inziens komt dit door de V8, kan deze aub vervangen worden.

icon

Beste antwoord door Cebass 18 July 2020, 08:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Cebass, welkom! Hoe staat het er nu voor? Heb je de V8 ook al eens naar de fabrieksinstellingen teruggezet? Heb je de mogelijkheid om als test jouw tv bekabeld aan te sluiten? Ik ben benieuwd of je dan ook haperingen ervaart. Daarnaast zie ik dat je de wifi manager nog niet doorlopen hebt. Zou je dat eens willen doen? Ik ben benieuwd naar de uitkomsten. 

Dag Marcia,

De V8 naar fabrieksinstellingen gezet. Tevens de wifi manager doorlopen. (Deze heeft de wifi naar een ander kanaal gezet. Volgens de wifi analyzer app naar een minder geschikt kanaal.) Verder beveelt deze een wifi versterker a 150,- euro aan. Ik zit 1meter van een 1200mbit netwerkadapter en heb 2.4 en 5g!!!

Nu afwachten wat het resultaat is. Overigens bestaat mijn oude SSID nog, en toen ik dit wilde aanpassen kreeg ik de foutmelding: "er is een fout opgetreden".

Kan er aub serieus naar gekeken worden!

Badge +19

Test even met een kabel om uit te sluiten of er wat mis is met de v8.

Reputatie 7
Badge +30

Is het nog gelukt om bekabeld te testen, @Cebass? Voor wat betreft je oude SSID: waar zie je die? Waarom was het SSID aangepast?

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, is het inmiddels opgelost? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Het haperende beeld is opgelost door een nieuwe tv aan te sluiten. Het bereik van de wifi is echter slecht.

Reputatie 7
Badge +24

...

Net 35min met een medewerker aan de telefoon gezeten. Deze gaf aan de experia box V8 door een nieuwer exemplaar te laten vervangen..... En toen werd de verbinding verbroken...... :thinking:

Reputatie 7
Badge +24

Sinds wanneer is wifi nu niet goed? Was dat voorheen al zo of is dat sinds dat u de TP-Links heeft?

De TP-Links hebben zelf ook wifi. Hoe heeft u die ingesteld?

Reputatie 7
Badge +30

Welkom terug, Cebass. Goed om te horen dat het met de tv nu goed gaat. Wat betreft de wifi ben ik ook benieuwd naar de dingen waar Nick al naar vraagt.Â