Vraag

Wegvallende WiFi met 6 WiFi punten

  • 16 August 2023
  • 11 reacties
  • 104 keer bekeken

Sinds enkele weken hebben we meerdere malen per dag het probleem dat onze apparaten van de WiFi afgegooid worden (telefoons, tv’s, iPads maar zelfs ook de omvormer van de zonnepanelen) niet allemaal tegelijk en soms 1 apparaat wel en de andere niet in dezelfde ruimte. 

de WiFi is dan wel te vinden maar zodra je opnieuw wilt verbinden krijg je de melding: onjuist wachtwoord. Enkele minuten later is het probleem vaak weer ineens opgelost. 

wij hebben in totaal 6 super WiFi punten in huis ( mede omdat alle tv punten zijn aangesloten via de superwifi’s) waardoor we voorheen dus in het hele huis goede ontvangst hadden. Ook in de thuis app is te zien dat alle super WiFi’s goed zijn verbonden maar toch blijven we last hebben van bovenstaand probleem. Heeft iemand hier de oplossing voor? De experiabox is al meerdere malen gereset! 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u?

Hoeveel van die WiFi punten zijn bekabeld aangesloten op de Experiabox? 

Badge +19

En dan valt mij oog op die omvormer.  Is dat toevallig een omvormer van SMA? Dat zou een hoop verklaren.... Heeft u de witte of zwarte SuperWiFi's?

Reputatie 6
Badge +8

Welk WPA encryptiesleutel staat ingesteld op je netwerk? Ik had toevallig een tijd terug soortgelijke klachten op mijn eigen netwerk en bleek het te liggen aan bepaalde apparaten al wat ouder waren.

Staan alle apparaten die hier last van hebben op een minimale afstand? Kan misschien (maar denk het niet) ook liggen dat je apparaat probeert te switchen van de 5Ghz band naar de 2.4 Ghz band.

We hebben de experiabox v10

En dan valt mij oog op die omvormer.  Is dat toevallig een omvormer van SMA? Dat zou een hoop verklaren.... Heeft u de witte of zwarte SuperWiFi's?

Nee dat is geen omvormer van SMA.. we hebben de zwarte SuperWifi’s

Reputatie 5
Badge +5

6 superwifi2 punten lijkt me wel erg veel moet ik zeggen 

6 superwifi2 punten lijkt me wel erg veel moet ik zeggen 

Dit was het advies van de monteur. En heeft bijna een jaar lang perfect gewerkt. 

En dan valt mij oog op die omvormer.  Is dat toevallig een omvormer van SMA? Dat zou een hoop verklaren.... Heeft u de witte of zwarte SuperWiFi's?

Hallo @Joep1965 , de zwarte natuurlijk, want de witte ondersteunen geen wifi6

Staat de wifi op de V10 wel uit @G.Albers , dat is wel een voorwaarde.

6 superwifi2 punten lijkt me wel erg veel moet ik zeggen 

@G.Albers woont misschien wel in een kasteel @Cappuccino2 

Reputatie 7
Badge +24

Er is er dus minimaal 1 bekabeld aangesloten? Zijn er meer dan 1 bekabeld aangesloten op de Experiabox?