Beantwoord

Welk type switch kan ik het beste achter een box 12 plaatsen?

  • 24 November 2023
  • 14 reacties
  • 477 keer bekeken

Ik heb een 16 poort switch nodig. Ik heb er al een gekocht maar weer terug moeten brengen omdat die niet werkte met onze Box 12. Hoe meer ik er over lees hoe minder ik snap van de werking van de switch en alle types. 

Kan iemand mij aangeven welke 16 poort switch (bv netgear of TP link) goed werkt met de Box 12? Noem bij voorkeur het hele typenummer, dan weet ik welke ik moet bestellen. 

Alvast heel veel dank!

Dominique 

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 November 2023, 18:10

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2
Badge

Deze vraag is al eerder gesteld op dit forum. Zoek maar eens naar:

Welke switch met 16 poorten ondersteund IGMP snooping?

 . . .  al een gekocht maar weer terug moeten brengen omdat die niet werkte met onze Box 12.

Werkte helemaal niet of . . ?
Voor de TV is niet alles geschikt, voor computer ed zou het wel moeten werken.
De TV(‘s)  rechtstreeks op de box 12 en de rest via de verdeler, dat zou moeten werken, tenzij er iets anders mis is.

 

 

@KeesYagi Ik weet het eerlijk gezegd niet meer. Er waren meerdere problemen, twee keer een monteur en uren/dagen mee zoet geweest. Ik zal kijken of de 3 tv kastjes rechtstreeks op het modem zitten. Het is lastig als je er zelf geen verstand van hebt. Maar met deze tip kan ik wel wat, dus dank!

@Rivellino2022 in dat topic wordt deze switch aanbevolen: Netgear GS116Ev2. Maar ik kan geen NL site vinden waar ik deze kan bestellen. Wel de GS116 GE, maar ja werkt die dan wel goed? Waar staat die G voor (ik heb geen idee). 

Kortom. ik ben gewoon op zoek naar een typenummer wat te bestellen is op een nederlandse site of in een winkel is op te halen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Dominique 63 GS116GE is een unmanaged switch zonder IGMP snooping dus niet geschikt voor iTV.

Hier is een lijst van 16-porten switches met IGMP snooping

https://tweakers.net/netwerk-switches/vergelijken/#filter:PYxLCsMgGITvMmsLNSmm8QCBLrJyWboQ85daTBSVUAjevQqlqxm-eRyw204xq5cPihyZbP0G-dQuEYOPC8XJklsgEaJ9J_yg8jFXppP5k0DmVnsnzlrV0Gzr0Zkh1WCyLlNMkAdEN_ZNd-0g7-D95drjURiEGIYWrG0HLurxqj_Njh1KKV8

Die IGMP snooping had mijn vorige switch ook en toch werkte ineens onze tv’s niet meer. Dan lees ik ergens op dit forum dat er vooral een E achter het typenummer moet staan. Zou zoveel helpen als kpn hier meer richting gevend in adviseert. 
Je leest zoveel verschillende antwoorden. Het is zo echt trial and error. 
@Kpn : welke 16 poorts switch adviseren jullie mij?

Ik snap dat je een 16 poort switch zoekt, maar goedkoper en ook prima is om twee 8 poorts switches te nemen, die Netgear GS108E kosten zo 38 euro per stuk. Het kost je wel twee poorten extra dus feitelijk heb je dan 14 poorten. Je kunt ze parallel zetten dus twee keer aan je router, of ook in serie, dus aan elkaar.

 

Reputatie 7
Badge +12

Gewoon direct dikke 48 port 25G switch.

https://www.routershop.nl/aruba-6400-48p-10g-25g-sfp28-mod/pid=73928?source=googleps&adtype=pla&gclid=CjwKCAiAsIGrBhAAEiwAEzMlC5f8nngzXcLV4WT6Aevf7UExnbquliy149UyL4s6awyQIpB4KJFFpBoCZkYQAvD_BwE

Reputatie 1

Ik lees dat je 3 tv’s wil aansluiten. Het makkelijkst is dan inderdaad om die rechtstreeks op de Box 12 aan te sluiten. Heeft als voordeel dat je dan geen managed switch meer nodig bent, en je ook niks meer hoeft in te stellen. En unmanaged switches zijn behoorlijk wat goedkoper.
Als je een huis met meerdere verdiepingen hebt, kun je overwegen om meerdere switches te nemen. Dan heb je kortere kabels nodig. Heb je de kabels al, dan maakt dat niet uit natuurlijk.
 

Reputatie 6
Badge +5

hahahaha

lekker overkill 

net als cat 8.1 kabels :P

Reputatie 7
Badge +9

https://it-planet.com/nl/p/hp-jg847a-228429.html?number=3117773000

Misschien past deze beter

Reputatie 7

Welk merk en type switch had jij dan achter jouw V12 hangen die niet werkte?

Zelf het ik in de meterkast twee Netgear GS108Ev3's hangen die de 14 netwerkkabels naar alle uithoeken van mijn woning voorzien van "Internet". In de woonkamer, tuinkamer en werkkamer staan nog vier GS105Ev2's.

All,

Ik heb de drie tv aansluitingen rechtstreeks in het modem geplugd. En ik heb de Netgear GS108e aangeschaft en hieraan gekoppeld om de overige aansluitingen van internet te voorzien. Alles werkt nu weer en is stabiel. 

Voor KPN heb ik de tip om over types switches etc meer informatie te geven op hun site. Over wat werkt bij welk kpn modem etc. 

 

Dank allen voor het meedenken. 

groet, Dominique 

Reputatie 7

Voor KPN heb ik de tip om over types switches etc meer informatie te geven op hun site.

Maar KPN geeft toch ook duidelijk aan dat IGMP snooping noodzakelijk is voor een goede werking van TV?

 

Reputatie 7
Badge +7

Koopje!

Reageer