Beantwoord

Welke optie kies ik bij backup op nieuwe pc zetten? Gegevens oude pc naar nieuwe.

  • 16 April 2021
  • 3 reacties
  • 54 keer bekeken

Ik wil de backup van de oude op de nieuwe pc zetten.

Ik kreeg 2 opties:

 

A. Restore naar originele locatie 

B. Herstel naar nieuwe locatie (oid, kan ik nu niet meer zien). Bij deze optie kan ik een locatie op de pc opgeven, bijv. de C schijf.

 

Welke optie moet ik aanvinken?

Ik heb ooit nl. gehad dat ik een backup terug heb gezet en op de C schijf een map was aangemaakt die C: was genoemd en daarna moest ik alles handmatig op de juiste plek gaan zetten 😞.  Dit wil ik nu voorkomen.

 

Mvg Sonaya 

icon

Beste antwoord door Sonaya 28 April 2021, 01:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Sonaya. Goede vraag. Op het KPN Forum zijn veel deskundigen actief die hier wellicht wel een antwoord op hebben. Je kan natuurlijk ook naar een computerwinkel bij jou in de buurt hiervoor. Helaas heb ik hier zelf geen antwoord op.

Reputatie 5
Badge +5

Beste Sonaya,

Het ligt eraan wat er in de backup staat en of je nieuwe PC een nieuwer operating systeem heeft dan de oude. Als de backup alleen "Mijn Documenten" bevat, kan het waarschijnlijk weinig kwaad om naar de originele locatie terug te gaan. Het is extra werk, maar het veiligst is het om naar een tijdelijke map te schrijven en van daaruit de bestanden met knippen/plakken te verplaatsen naar de juiste mapppen. Wat overblijft zijn misschien bestanden die de goede werking van de nieuwe PC hadden kunnen verstoren… Als de software die voor de backup gebruikt is een support forum heeft is het misschien beter daar te kijken dan hier op het KPN forum...

Dank je wel hmmsjan_2.

Via via kwam ik hier terecht toen ik naar support voor Backup online zocht.

Inmiddels is het gelukt met optie B. Hij maakte inderdaad weer een map C: aan waarin de hele backup stond en ik heb alles handmatig op de juiste plek gezet. Niet alleen Mijn documenten maar heel wat meer, maar inmiddels dus voltooid.

 

Mvg Sonaya