Beantwoord

Welke Wifipunten aanschaffen?

  • 16 September 2020
  • 5 reacties
  • 106 keer bekeken

Wij zijn verhuisd en de Wifi van de Experia box V10 is niet meer voldoende voor het hele huis. Daarom wil ik wifipunten gaan aansluiten. De vraag is nu welke? Om hier een antwoord op te krijgen heb ik een paar vragen:

1.) Ik kan de wifipunten in huis bedraad aanleggen. Maakt het dan nog en verschil of ik voor de SuperWifi punten kies of voor de Experia Wifipunten? Zit er een kwaliteitsverschil in het signaal? Is het enige verschil tussen de 2 soorten Wifipunten dat de ene eventueel ook draadloos aangesloten kan worden?

2.) Wij hebben een V10 Experiabox. Ik heb begrepen dat bij aansluiting van de Wifipunten het Wifi-signaal van de Experia box V10 wordt overgenomen door de Wifipunten en dus het Wifisignaal vanuit de Experiabox niet meer werkt. Als ik de Wifipunten bedraad aanleg, moet er dan ook een Wifipunt bij de Experiabox staan of kan deze op elke willekeurige plek staan?

3.) Ik zag dat de Experia Wifi twee ethernetaansluitingen heeft. Kan ik een Experia Wifipunt aansluiten en dan doorlussen naar de tv-ontvanger? Dan hoef ik namelijk maar één data-aansluiting te maken in de woonkamer en heb geen tekort aan ethernetaansluitingen op de Experiabox.

icon

Beste antwoord door Joep1965 16 September 2020, 14:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

U heeft zich al goed verdiept in de materie. Mij advies zou dan ook zijn om voor de experia wifi te gaan. De bekabelde uitvoering dus.

Antwoord op vraag 1; het enige verschil is dat het draadloos is.

Antwoord op vraag 2 en 3; Zet de experia wifi naast de tv ontvanger. Dan hoeft er geen 1 meer naast de experiabox. De kabel die nu in de ontvanger zit stopt u in de versterker en met een korte kabel verbindt u de ontvanger met de versterker.

 

Doe de wifimanager!. Bij slecht wifi krijgt u vaak de experia wifi's gratis. https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

 

Als er nog vragen zijn dan horen we dat graag.

Als je de mogelijkheid hebt om bedraad iets te kunnen doen, altijd deze keuze maken. In mijn geval is een draad trekken naar boven kostbaarder dan mijn positie ervaringen met draadloos mesh netwerk.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ronald van Steensel, ik sluit me volledig aan bij wat @Joep1965 zegt :smiley:

Is het gelukt om de WifiManager te gebruiken? Wat was daar de uitkomst van? Als de wifi op bepaalde locaties in de woning niet boven de 20Mb aan snelheid uitkomt, hoor je inderdaad gratis Experia Wifi van ons te ontvangen.

Hoi @Maja_ , het is inderdaad gelukt. Ik heb de WifiManager gebruikt en KPN heeft keurig 2 Expedia WiFi-punten verstuurd. Topservice!

Gr, Ronald

Reputatie 7
Badge +20

Ah, heel fijn! Bedankt dat je nog even laat weten dat het nu helemaal in orde is in je nieuwe huis :blush: