Beantwoord

Wifi 1 Gb glasvezel is zeer matig, rond 250 Mbps

  • 6 September 2022
  • 9 reacties
  • 164 keer bekeken

Ben van Vodafone Ziggo al een jaar overgestapt naar KPN want glasvezel, dit biedt Vodafone Ziggo in mijn postcode niet. Maar de performance is het tot nu toe sinds de overstap niet waard. Heb rond de 100 mbps upload en download op Glasvezel met een 1gb abbo.. en had met 500 mb abbo met ongeveer dezelfde setup 450 mbps download dacht dat upload minder was.. denk rond de 250 mbps.. maar overstap naar glasvezel voor betere performance..  wifi optimizer software gebruikt maar blijft er ondermaats… gebruik alleen KPN hardware. 

icon

Beste antwoord door SvenStr 7 September 2022, 09:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Dag @SvenStr is de snelheid met de bekabelde pc of laptop wel goed? Dat is heel belangrijk om eerst te weten. 

Heb op dit moment alleen bekabeld naar tv boxen en versterkers van kpn. En laptops binnen 2 mtr. Maar onbekabeld was in de oude situatie ook zo.. en een stuk sneller.. dus had voor onbekabeld meer performance verwacht.. 

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u misschien een draadloze verbindingset in huis? Zoiets?

 

Sorry ik bedoel de kpn wifi punten.. de versterkers maken het signaal zwakker.. dus bekabelde wifi punten vanaf de router

Badge +19

Weet je zeker dat je gebruik maakt van de 5ghz band?

Hoe kan ik dat het beste controleren?

Laptop :Via Instellingen>netwerk en internet>eigenschappen.

Modem: inloggen >wifi settings

Hhmmm laptop staat op dualband maar pakt de 2.4Ghz als ik die hard op 5Ghz zet zit ik al rond de 280 Mbps wat al een stuk beter is! 

Topic kan gesloten, alleen in mijn werkkamer is het sloom, 790 mbps beneden onbekabeld. Lijkt iets geks met het wifi punt. Bedankt voor de ondersteuning!