Wifi Deco M9 valt soms weg achter Box 12. Wat is de juiste setup?

  • 9 November 2021
  • 10 reacties
  • 348 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een vraag, ik heb in het het huis bedraad internet. Op iedere verdieping heb ik een Deco m9 als accesspoint aangesloten bedraad. Ik heb 1 Deco m9 als hoofd Deco aangesloten op mijn Experiabox 12 van daaruit bedraag een switch aangesloten die naar al deze kamers gaat. Mijn vraag is of dit de juiste/beste verbinding is en of er iets ingesteld moet worden in mijn Experiabox 12.

Heb namelijk wel eens last van wegvallen van mijn wifi signaal! (op dit moment niet zul je altijd zien)

Dank vast voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Frank


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

In principe zou dit zo goed moeten zijn. Heeft u tv van KPN? Ontvangers achter de Deco's aangesloten? 

...

Hoi Nick83,

Dank voor je reactie! Klopt KPN tv is ook achter de Deco aangesloten.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Nick83,

Dank voor je reactie! Klopt KPN tv is ook achter de Deco aangesloten.

En ... dat is beter van niet. Werkt het überhaupt goed? Het is beter als de tv ontvangers rechtstreeks op de KPN Box aangesloten zijn. Een switch er tussen kan wel, maar dan moet deze igmp snooping ondersteunen. 

Staat de Deco in router mode of in accesspoint mode? Ondersteund de switch die u er achter heeft igmp snooping?

Badge +19

Ik help een handje mee. https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968

Ik zag AP modus dus dat zou dan helemaal niet fout moeten gaan. Ik heb hem in router modus en ook zonder problemen. 1x per jaar start ik via de app eerst de drie Decos opnieuw op en dan ook snel een herstart van de KPN modem. Op die manier nooit een storing gehad. Heel soms is heos als steriopaar even niet bereikbaar maar dan is het kwestie van deze boxen opnieuw opstarten.

 

Dank jullie wel voor jullie reactie! Geen idee of de switch igmp ondersteund, dat zou ik moeten uitzoeken. Wat te switch van KPN webwinkel betreft deze heeft te weinig poorten. Wat is een alternatief daarvoor? 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zag AP modus dus dat zou dan helemaal niet fout moeten gaan. Ik heb hem in router modus en ook zonder problemen. 1x per jaar start ik via de app eerst de drie Decos opnieuw op en dan ook snel een herstart van de KPN modem. Op die manier nooit een storing gehad. Heel soms is heos als steriopaar even niet bereikbaar maar dan is het kwestie van deze boxen opnieuw opstarten.

 

En heeft u de tv ontvanger(s) aangesloten op de Deco?

Badge +19

Deze heeft 8 poorten.  Netgear GS308E. 

@Nick83 Ik ervaar de problemen niet, gaf alleen antwoord op het bericht van @frankkroon013 hij heeft inderdaad de tv kastjes ook op de deco aangesloten.