Beantwoord

Wifi manager geeft geen oplossing

  • 28 September 2020
  • 8 reacties
  • 185 keer bekeken

Nu de kinderen van mr&mrs Ganesha wat groter worden, komen ook de tablets het huis in. En dientengevolge de onvermijdelijke vraag naar WiFi op de slaapkamers.
Aangezien mrGanesha een nieuwbouwhuis heeft, gaat dat niet zonder slag of stoot. Nu heeft mrGanesha eens gehoord dat je via de wifi manager aan Experia wifi APs kan komen. Dus de wifi manager maar eens doorlopen:

1

Na de tweede keer de wifi manager doorlopen te hebben, is dit het resultaat. mrGanesha klikt op “verder”

2

mrGanesha’s wifi is nog niet verbeterd, maar de wifi manager gaat een oplossing op maat bieden. Fijn!

“Nee” klikken we aan. WiFi versterkers hebben we niet.

3

Balen, het is niet gelukt.

Huh? Nou ja, dan maar contact opnemen.

4

Waar gaat de vraag over?

Nou, ehhhh, Wifi!

5

Hmmmm, deja vu!

6, 7, 8, 9

Deze stappen heeft mrGanesha dus een aantal keren doorlopen. Steeds met hetzelfde resultaat:

Telkens na 2 keer de speedtests gedaan te hebben de melding “Balen, het is niet gelukt”

 

De vraag is, hoe nu verder? mrGanesha zou graag in aanmerking komen voor de experia wifi APs.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 3 October 2020, 19:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Mr Ganesha doet het niet helemaal goed. Hij heeft op de 1dte verdieping nog maar 6mbit/s dan heeft hij dus op de 2de etage niets te zoeken. Want dan verbreekt de verbinding en dan zegt de wifimanager ik stop er mee. De wifimanager most je een beetje in de maling nemen:wink:. Mr Ganesha geeft dus aan dat hij 1 verdieping heeft en als de meter 6 meet blijft hij 5 minuten wachten op de uitkomst.

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt beter op de begane grond helemaal niet meten en meteen naar de eerste verdieping gaan. Zo heb ik dat toen gedaan volgens mij...

@Joep1965 en @Nick83 , bedankt voor de tips, ik ga ze combineren :grinning:

Ik heb geprobeerd om de begane grond te skippen (dus alleen meten op 1 en 2), maar dat bood geen oplossing. Ook heb ik geprobeerd om begane grond en verdieping 1 te meten. Ook dan hetzelfde resultaat.
Vanavond dan maar eens proberen om alleen verdieping 1 te meten.

(De krochten van de wifi manager zijn ondoorgrondelijk, zucht...)

Helaas, ook op deze manier blijft de wifi manager in hetzelfde rondje bewegen. 5 of 6 verschillende combinaties van verdiepingen, ook een keer gewisseld tussen tussenwoning en hoekwoning. Iedere keer kom ik weer uit op “Balen, het is niet gelukt”.

Kan een moderator misschien de logs inkijken en zien waarom ik niet uit deze vicieuze cirkel kom?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @mrGanesha, wat jammer dat het niet lukt met de WiFi-manager. Ook niet met een ander apparaat? Heb je dat ook getest? Want met jouw telefoon gaat het inderdaad niet goed. :( Ik ben benieuwd. Werkt het op andere apparaten ook niet, hoor ik het, ga ik er mee aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat het opgelost is. Ik heb namelijk geen reactie meer van je gezien.

Ik ga er van uit dat het opgelost is. Ik heb namelijk geen reactie meer van je gezien.

Helaas is het nog steeds niet opgelost. Ik heb de afgelopen weken geen tijd gehad om er verder in te duiken.

Als ik weer even tijd heb, ga ik proberen de experiabox een factory reset te geven en opnieuw de Wi-Fi manager door te lopen. 

Reputatie 7
Badge +20

Jammer om te lezen, maar hoor graag weer van je als je tijd gevonden hebt om weer te kunnen testen.