Beantwoord

Wifi mesh netwerk via Netgear Orbi en KPN Box valt vaak weg

  • 28 December 2023
  • 2 reacties
  • 120 keer bekeken

Hallo iedereen,

Ik heb sinds eind 2020 een abonnement bij KPN. Er stond al een mesh netwerk in huis via de Netgear Orbi, dus die heb ik nog steeds in gebruik. 
Eerst ging dit heel goed samen en ongeveer anderhalf jaar later gebeurde het weleens dat de Orbi geen verbinding had. Het KPN modem gaf geen fout aan, alle lampjes branden groen. 

De laatste maanden is het steeds erger en verliest de Orbi meerdere keren per dag de verbinding. Mega irritant natuurlijk. 

 

De Netgear Orbi zit via een kabel in het KPN modem. Het modem hangt in de meterkast en de (hoofd) Orbi staat in de woonkamer, zo'n 7 meter verderop. 

 

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? 
 

Alvast bedankt voor jullie reactie. 

icon

Beste antwoord door emielstroeve 28 December 2023, 15:27

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

hier dezelfde setup, maar dan zonder problemen. heb je wifi op de experia uitstaan? en hoe zijn de satellieten aangesloten? Bij mij staat dhcp op de experia aan op 192.168.2.x, de orbi krijgt dan daar een WAN ip adres uit en is zelf ook DCHP server voor 192.168.1.x en deelt IP adressen uit voor alle aangesloten systemen. 

Voorwaarde hiervoor is wel dat er geen LAN apparaten op de experia aangesloten zijn muv setop boxen voor tv. 

Hoi Emiel,

Bedankt voor je snelle reactie! Dat ga ik proberen. 

Goed om te horen dat jij met deze setup in ieder geval geen problemen hebt. 

 

Reageer