Beantwoord

Wifi op Box 12 lijkt niet uit te gaan na aansluiten Superwifi

  • 11 September 2021
  • 4 reacties
  • 139 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds woensdag KPN op de glasvezel :experiabox 12 en twee super wifi punten.

Ik heb begrepen dat als je de superwifi punten gebruikt de wifi van de modem wordt uitgeschakeld,

Ik zie de ssid van de modem-wifi echter nog steeds,

 

Daarnaast zie ik in het overzicht op het modem niet al mijn apparaten onder de ethernet verbindingen. Lastig want ik wil een aantal ip-adressen vastzetten.

 

Heeft iemand op één  (ofbeide) van de vragen een antwoord ?

Al vast bedankt

icon

Beste antwoord door RBxx 11 September 2021, 21:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Begin eerst met de wifi van de box 12 uit te schakelen.  15-20 seconden op het Wi-Fi knopje drukken.

Reputatie 2

Begin eerst met de wifi van de box 12 uit te schakelen.  15-20 seconden op het Wi-Fi knopje drukken.

Het gaat mij er niet zo zeer om dat hij aanstaat, ik vraag me alleen af: waaom 

Ik lees overal dat de wifi wordt uitgeschakeld als je de superwifi punten gebruikt. Tenzij het nadelige consequenties heeft zit het niet echt in de weg, maar het verbaast me dus dat het er is.

Badge +19

De Wi-Fi zou in principe uit moeten gaan maar het komt vaker voor dat het niet gebeurt. De Wi-Fi van het modem werkt niet samen met de wifi van de super wifi's.  Je hebt er dus een, wellicht onnodig, Wi-Fi signaal bij

 

Reputatie 7
Badge +21

De KPN Box 12 is de uitzondering op de regel. Het is het eerste modem waarbij het aansluiten van de SuperWiFi niet automatisch leidt tot uitschakelen van WiFi. Om conflicten te voorkomen is handmatig uitschakelen vaak aan te bevelen. Ik heb dat zelf ook gedaan. In de toekomst komt er een firmware update voor de Box 12 waardoor deze wel gaat samenwerken met de Super WiFi en/of Experia WiFi. 

Op dit moment wordt de firmware van de Experia Box v10A door KPN uitgerold hiervoor.
zie: Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.49_build487-owl] | KPN Community
Daarna komt de KPN Box 12 aan de beurt. De precieze datum wordt later aangekondigd.