Beantwoord

wifi valt steeds weg

  • 31 December 2020
  • 17 reacties
  • 250 keer bekeken

Ik heb nog een oude experia box V8 en signaal is of slecht of valt weg. Regelmatig opnieuw laten instellen maar wegvallen veranderd niet. Zeer vervelend, deze experia box voldoet zeker niet meer.

Zelfs in dezelfde ruimte problemen.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 9 January 2021, 20:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Zou graag weten wat te doen, vandaag ook aantal keren opnieuw laten instellen maar is alleen slechter geworden.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de WiFi manager al eens gedaan? Niet speedtest dus, maar de manager.

Bied geen oplossing, probleem blijft terugkomen. Kan ook niet anders, de V8 ondersteunt alleen 2.4Ghz bandbreedte. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Hartogwg, welkom op het forum!
Wat is de uitkomst precies van de wifimanager? Deze biedt namelijk ook Experia Wifi's aan als je ergens in huis onder de 20Mbit/s blijft zitten. Deze hebben ook 5Ghz.

Ik heb wifi manager gebruikt en deze raad inderdaad aan een experia  wifi aan te schaffen.

De modem staat in de huiskamer waar de problemen zijn en vind het een beetje absurd een extra apparaat naast de modem te plaatsen/kopen terwijl er modems zijn die direct 5Ghz wifi hebben.

Het geleverde modem voldoet gewoon niet!

 

Oplossing is misschien overstappen naar andere provider waar je een up to date modem krijgt, zelfs tv kijken is niet leuk meer. Regelmatig modem herstarten is nodig.

Reputatie 7
Badge +20

Zolang je érgens in huis na het doorlopen van de wifimanager nog onder de 20Mbit/s zit zal deze de wifiversterkers gratis aanbieden. 
Ik heb helaas echt niet de optie om hierom je experiabox om te ruilen. Vanaf hier lijkt hij ook gewoon goed te werken, de lijn meet ook netjes en stabiel.

De wifi manager meet alleen de snelheid maar dat is het probleem niet, buiten dat de snelheid slecht is valt de wifi connectie gewoon regelmatig weg, op 6 meter afstand. 

Het lijkt er gewoon op dat hij niet werkt.

Al tig keer de manager gedraait en niets helpt.

Reputatie 7
Badge +20

Volgens mijn gegevens is de conclusie van de wifimanager dat er een gratis monteur langs kan komen om naar je wifi te kijken. Ik wil je dan eigenlijk ook aanraden daar gebruik van te maken en die in te plannen via de wifimanager. Dit moet goed op te lossen zijn!

Reputatie 6
Badge +7

Als het om afstand gast zul je me een 5G band teleurgesteld worden want hun bereik is aanzienlijk minder.

 

Maar wil je dat per se willen proberen ligt een overstap voor de hand mocht KPN niet mee kunnen/willen werken toch?

We zitten op een afstand van 3 meter van modem dus 5g zou zelfs beter zijn. Internet valt ook gewoon steeds weg.  Ben erg teleurgesteld in KPN, een wifi repeater plaatsen komen ze mee, we zitten op 3meter afstand met problemen.

Reputatie 7
Badge +24

Waar staat de Experiabox? In de woonkamer? Op een kastje ofzo?

Reputatie 7
Badge +11

Krijg je vanuit de wifimanager de keuze om een monteur langs te laten komen? Dat zou ik in dat geval dan laten doen en dan aan de monteur uitleggen waar je tegenaan loopt. Die zou dan het gesprek aan moeten gaan en kijken wat de beste oplossing is. Als er daadwerkelijk iets mis is met het modem waardoor de wifi niet meer werkt dan zal de monteur de verschillende mogelijkheden doornemen. 

Nee, die optie krijg ik niet. En modem staat helemaal vrij. Er zijn veel buren die ook wifi hebben, mogelijk dat het daardoor steeds zo'n slechte verbinding heeft. Elke avond valt nu ook de tv verbinding uit (direct met kabel en ook al met andere kabels geprobeerd). Ik snap niet waarom zo'n oud modem niet gewoon vervangen kan worden! Is dit de tactiek om van mijn voordeligere contract te komen die ik nog had van telfort, hopen dat ik uiteindelijk opgeef?  

Het enige dat steeds helpt is de stekker van modem er even uir. Maar dat moet een paar keer per avond.

Reputatie 7
Badge +11

Als de tv verbinding ook wegvalt kan er meer aan de hand zijn. In dat geval zou ik contact opnemen met de servicedesk en hen uitleggen wat je ervaart. Kans is dat het modem stuk is maar het kan ook zomaar zijn dat er iets anders is wat storing veroorzaakt.

Reputatie 7
Badge +20

@Hartogwg, ik lees dat de wifiversterkers inmiddels onderweg zijn. Ik ben benieuwd of dit het probleem oplost! Wegvallende TV is overigens geen goed teken, krijg je daar ook een foutmelding ?

Je type experiabox heeft overigens niets met je abonnement te maken. Als deze aantoonbaar defect is kunnen we hem ook wel omruilen maar dat is niet een conclusie die overhaast gemaakt wordt. Als je het abonnement zou aanpassen zou je ook dezelfde experiabox behouden.