Beantwoord

Wifi valt steeds weg

  • 3 February 2021
  • 5 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik heb tegenwoordig ook online les en als ik dan alleen thuis ben en de laptop het enige apparaat op de wifi is (meestal staat mijn telefoon al op 4g om wifi te verbeteren) dan valt mijn wifi vaak weg waardoor ik uit de les wordt gegooid of ik krijg belangrijke leerstof niet mee. Tot mijn frustratie gebeurd dit al een paar dagen. Wat moet ik doen?

 

Groet, Marc.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 10 February 2021, 12:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MarcieNL, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Had je onze online wifimanager recent nog doorlopen? Waar komt deze precies op uit?
Ik kijk ook graag even mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

 

Bij mij valt de wifi ook om de haverklap weg. Af en toe viel nog mee te leven maar nu steeds komt het steeds vakervoor. Soms om de paar minuten. reset, aan/uit verhelpt slechts tijdelijk het probleem.

Als ‘ie’ het doet dan is het snel, overall in huis maar valt gewoon uit..geen internet meer.  

 

Dus ik ben benieuwd of en hoe je probleem is opgelost

Ik heb dat online wifimanager gedaan maar het is niks verbeterd ik moet 6.8GB downloaden en hij zegt dat hij er 14uur over doet met een internetsnelheid van 40Mb/s. Ik heb alles wat ik weet ingevuld op mijn profiel ik weet de rest namelijk niet want die info heeft mijn moeder en die is niet thuis.

Ik heb nu vooral slome downloadsnelheid in mijn huis, ik hoor 40 tot 50mb/s dit geeft hij ook aan maar als ik iets download van google dan download het met een snelheid van slechts 40KB p/s. @Thomas zou je even kunnen reageren.

Reputatie 7
Badge +20

De wifimanager moet altijd een conclusie trekken, dat het nu beter zou moeten zijn of dat hij anders een oplossing aan moet dragen. Wat krijg jij daar te zien?
Houd met het downloaden van bestanden wel rekening met het verschil tussen Mb/s en MB/s trouwens. Hoewel 40KB/s wel érg langzaam is (0.32 Mb/s). 

Bij het downloaden van bestanden kan dit ook nog bij de uploader liggen. Kun je je snelheid eens testen via www.fast.com of www.speedtest.net? Waar komen die op uit?
Heb je het ook met een internetkabel kunnen testen?