Vraag

Wifi valt steeds weg op verschillende apparaten

  • 1 February 2023
  • 6 reacties
  • 56 keer bekeken

setup: kpnbox12 glas, 3x tv box bedraad, switch bedraad voor 2 pc’s, switch bedraad voor 2x tv boven (1kabel naar boven)
tv’s zelf, telefoons, tabs en printer via wifi.

tv woonkamer laat steeds in beeld zien: geen wifi! een paar seconden later is de verbinding hersteld.

tabs, telefoons vaak hetzelfde, even geen wifi en daarna weer wel.

in het log van de kpn box, loggen de wifi apparaten vaak uit en weer in, soms met incorrect login information error en dan een paar seconden later is de login kennelijk weer correct.

ssid x::71 is mijn printer, x:6E mijn tv, op andere wifi apparaten gebeurd hetzelfde.

  • super irritant dat het steeds even wegvalt, wat kan ik hier aan doen?
  • -geen wifi repeaters (uitgezet, om te zien of dat het wellicht was wat stoorde)-
  • netwerk vergeten en opnieuw verbinden geprobeerd, blijft hetzelfde
  • reset wifi vanuit modem geprobeerd, ook geen resultaat

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u tv ontvangers van KPN achter een switch? Boven?

Heeft u tv ontvangers van KPN achter een switch? Boven?

Dat is juist, op poort 3 van de kpn box 12 zit de kabel naar boven, deze komt uit op de switch (ja, met igmp snooping), aan de switch zitten dan de kabeltjes naar de 2 tv-ontvangers en verder niets.

Reputatie 7
Badge +15

@MaartenS66 Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je steeds een kort wegvallende verbinding lijkt te hebben. 

Je geeft aan dat de ontvanger in de woonkamer steeds deze melding geeft. De andere ontvangers geven deze melding dus niet? 

En is er toevallig ook een apparaat direct met een kabel aangesloten op de Experiabox? Dus zonder switch of andere apparatuur er tussen?

En zo ja, valt hierop de verbinding dan ook weg?

Nee alles wat bedraad is -al dan niet via een switch- heeft geen last van deze onderbrekingen. Het gaat dus niet om de tv-decoders of pc’s, het is dus niet dat de verbinding naar buiten verbroken wordt.

De wifi apparaten geven bijna allemaal met enige regelmaat voor een paar seconden aan dat ze niet verbonden zijn, alleen bij de printer uit zich dat wat anders, die is dan even niet bereikbaar en als je dan opnieuw afdrukt weer wel. Ik noemde met name de tv in de woonkamer omdat het daar natuurlijk het meest opvallend is, de kpnbox12 staat ook in de woonkamer, nog geen 5m bij dat toestel vandaan. Als ik in het log van de kpnbox12 kijk, zie ik dat het soms een paar dagen goed gaat en het dan vervolgens weer optreedt.

Ik ben nu begonnen met het aantal mogelijke oorzaken te beperken door de lan kabel naar boven los te halen op momenten dat dit niet in gebruik is, zodat die tak met de switch tijdelijk niet meer mee doet, en de tak naar de werkplek is tijdelijk van een 2e lan kabel voorzien om ook de daar opgestelde switch uit het netwerk te kunnen laten. Dit om te zien of die soms van invloed zouden zijn op de wifi (wat mij sterk lijkt, maargoed hoe minder er over blijft hoe makkelijker het gaat worden om de oorzaak te bepalen lijkt me). Ook vul ik op alle wifi apparaten het passwoord opnieuw in na een ‘netwerk vergeten’

Reputatie 7
Badge +15

@MaartenS66 Hoe is de situatie op dit moment?

Heeft het afkoppelen van apparaten tot de oplossing geleid? 

Vandaag is het tot nu toe goed gegaan, maar gisteren kreeg ik nog wel wat problemen, dus er is nog niets zinnigs van te zeggen, omdat het soms zomaar een dag of soms twee goed gaat, en dan weer ‘incorrect login information‘ errors toont.

Ik moet het dus nog een paar daagjes aankijken voor ik er wat meer zicht op krijg, en meld me terug als ik dat heb,