Hoi! Sinds enkele weken heb ik problemen met de Experia Wifi. Deze heb ik meer dan een jaar geleden van KPN gekregen omdat de wifi-dekking in huis erg slecht was. Na installatie van de Experia Wifi heeft het lange tijd prima gewerkt maar nu dus niet meer. Het probleem is dat de wifi snelheid erg slecht is en soms geheel wegvalt. . Ik heb al van alles ondernomen (alles afgekoppeld, reset naar fabrieksinstellingen, opnieuw geïnstalleerd, de Experia wifiboxjes verwisseld etc) maar ik krijg met de wifi geen stabiele snelle verbinding. Gisteren ruim een half uur met iemand van KPN aan de lijn gehangen en die heeft de Experiabox op afstand gereset. Hierna de Experia wifi opnieuw aangesloten en hierna heeft het een paar uur weer prima gewerkt. Daarna dezelfde problemen. De app van KPN geeft soms zelfs aan dat hij de Experiabox niet kan vinden en dat ik die in moet schakelen. Maar hij staat gewoon aan. Betreft overigens nog een 'oude" V8. Wat ook opvalt is dat als ik via de App instellingen in het modem laat veranderen (bv ander kanaal) hij wel aangeeft dat de instellingen veranderd zijn en er een ander kanaal gekozen is, maar als ik e.e.a. dan met een wifi-analyzer nakijk blijkt dat er nog steeds gebruik gemaakt wordt van hetzelfde (overbelaste) kanaal.
Ben dus op zoek naar een oplossing die duurzaam resultaat geeft. :-)
Wie heeft er nog een goed idee wat ik nog niet geprobeerd heb?
Â
Groetjes,
Bram