Vraag

wifi verbinding wil niet op samsung tv

  • 24 March 2020
  • 6 reacties
  • 123 keer bekeken

Hallo, wij hebben een nieuwe Samsung smart tv gekocht maar krijgt geen verbinding met de wifi van de Experiabox ST 780. Hij vind wel de speedtouch maar na het invoeren van de code geen verbinding, krijg wel van de buren wifi, andere apparaten in huis doen het wel op eigen wifi. Met kabeltje wel internet op tv.

Heb al van alles geprobeerd ander wifikanaal(1,11,6), via kpn wifitool, wifi verbeterd via de tool, handmatig ip adres gateway etc ingevoerd, maar de router geeft de tv geen ip adres,

Ben via ipnr in het speedtouch geweest,maar daar staat alles in het engels, heb na veel lezen op internet nog de UPnP aangezet, maar nog niks. Heb gelezen dat je poort 80 en 443 moet openzetten, maar weet niet hoe ik dat moet doen, zal ook wel in het Thomson speedtouch programma kunnen, maar hoe?

Of heeft iemand een andere oplossing, (experiabox in sloot werpen:grimacing: )

Groeten Grietje

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Grettel , jouw modem behoort in een museum, ik zou maar snel aan KPN een nieuw modem vragen, kan ook telefonisch.

 

@Grettel

Je kunt hier wachten tot een webcare het op pakt

of wat jan aangeeft kpn bellen

als je geduld heb wordt je via hier verder geholpen

en zou je een nieuwe experiabox krijgen

En het probleem opgelost worden

Je kunt vast je gegevens invullen in je private  profiel (niet hier in dit topic)

Zodat de webcare het op pakt

 

 

Ben de hele avond bezig geweest, maar het lukt me niet  ben nu zover dat ik een applicatie kan toevoegen in de experiabox,  doe dan de applicatie FTP server( had ergens gelezen dat  UDP/FTP open gezet moest worden, maar dan moet ik een apparaat (device) toevoegen en dan wil ik het mac adres van de tv invoeren, maar dat lukt niet. Hij wil een ip adres maar in het lijstje van apparaten staat geen ip adres van de tv en op de tv staat ook alleen mac adres, dus mijn laatste strohalm is hoe kan ik de tv met mac adres toevoegen in de lijst met netwerkapparaten in de experiabox ST 780.

Help.

Gr Grietje

Yesss, heb het gefikst.:muscle::muscle:

Heb in de experia box PnP aangevinkt,en heb bij game en application FTP server toegevoegd aan ip adres tv (die zelf gemaakt, let op dat die nog niet gebruikt wordt)  en dan in de tv handmatig ip adres (dezelfde die je net gemaakt hebt) mac adres, en DNS server ingevoerd. En toen kreeg hij verbinding!!

Kan nu eindelijk van mijn smart tv genieten:muscle: zonder gebruik te maken van wifi buren :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Grettel 
Geweldig dat je het klaar hebt gekregen!
Maar zou je dit museumstuk niet om ruilen?
Hier kun je verouderde apparatuur omruilen.
Deze link werkt alleen bij je thuis.

Lukt dit niet omdat het al te oud is?
Vul dan je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.

Dus, vanwege privacy niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.
En laat hier even een boodschap achter als je dit gedaan hebt.
't Is wel druk nu dus het kan enkele dagen duren.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Grettel, welkom op het forum!
Wat knap dat je het hebt weten op te lossen :) zoals @JanD @peter-keetfm en @huistijger noemen is dit al een vrij oud modem.
Als je ooit een nieuwe wilt weet je ons te vinden!