Beantwoord

WiFi-versterker knippert groen en dan rood

  • 14 September 2020
  • 19 reacties
  • 17939 keer bekeken

Mijn draadloze wifi versterker deed het prima (in juli door jullie geïnstalleerd) maar sinds dit weekend knippert hij groen, springt naar rood en dan weer terug. Met als gevolg dat ik boven in huis geen wifi meer heb. 
Wat kan ik nog meer doen dan het herhalen van de wifi setup?

icon

Beste antwoord door MK123 30 September 2020, 18:32

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @MK123. Welkom hier op het Forum. Wat vervelend dat je WiFi-versterker niet meer werkt. Welke versterker heb je? De zwarte, vierkante of witte, ronde? Heb je al geprobeerd om de versterkers te resetten door het resetknopje ingedrukt te houden? En hoe zijn deze aangesloten? Zou je verder je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan.

Hi,

Ik heb de ronde witte wifi versterkers. Heb de versterker ook al een keer met het modem verbonden via een kabel. Toen werd het lampje wel weer groen. Echter bij het terugplaatsen op de 1e verdieping (draadloos) was het resultaat weer hetzelfde. 
De versterker naast het modem is hiermee verbonden met een kabel.

Profiel is inmiddels aangevuld.

Reputatie 7
Badge +24

En als je hem dichter mij de andere SuperWiFi plaatst?

Al zet ik m ernaast zonder kabel krijg ik hetzelfde resultaat 

Reputatie 7
Badge +24

Dan kun je hem denk ik het beste even resetten met paperclip.

Ongeveer 15 seconden vasthouden totdat de lamp voorop 3 maal langzaam geknippert  heeft. Dan weer bekabeld aansluiten en even met rust laten. 20 minuten ofzo.

Reputatie 6
Badge +9

Duidelijk, @MK123. Een groen knipperend lampje betekent dat het SuperWifi punt de verbinding aan het opbouwen is. Een rood knipperend lampje duidt op een foutsituatie tijdens WPS koppelen. Ik zie dat @Nick83 je al uitstekend verder op weg helpt met de juiste adviezen. Is het gelukt om de SuperWifi punten te resetten?

Ik heb alles uitgevoerd met hetzelfde  resultaat. Daarna de WPS knoppen van beide ingedrukt en toen knipperde hij lampje alleen nog groen ipv groen en rood. Toen het wps knopje van de ontvangende ingedrukt en nu is deze constant rood. Ze staan nog steeds naast elkaar. 
Dus het werkt allemaal niet...

Reputatie 7
Badge +24

De SuperWiFi's kan je niet via WPS met elkaar koppelen. WPS kun je beter helemaal niet gebruiken.

Nogmaals reset uitgevoerd en bekabeld maar zodra de kabel eraf gaat is het weer afwisselend groen en rood. 

Reputatie 6
Badge +9

Het is dus zo dat het tweede SuperWifi punt alleen goed werkt als je deze bekabeld aansluit op het modem, @MK123? Wat gebeurt er als je de SuperWifi punten met elkaar van plek verwisselt? Verplaatst het probleem dan of werkt het dan wel goed? Op die manier kunnen we controleren of het specifiek aan dat tweede punt ligt. 

Slim. Ik heb ze nu inderdaad verwisseld en dan doet het probleem zich niet voor. 

@Natasja zie mijn reactie hierboven. Hoe nu verder met de versterker die het niet doet?

Reputatie 6
Badge +9

Slim. Ik heb ze nu inderdaad verwisseld en dan doet het probleem zich niet voor. 


Duidelijk, @MK123. Dan lijkt het erop dat het tweede SuperWifi punt defect is. Via welke weg heb je het SuperWifi punt besteld? Is dat via de webshop geweest? Zo ja, neem hierover dan contact op met Ceva Logistics via telefoonnummer 070-3013988. Zij gaan over de retourneringen van apparatuur die via de webshop is besteld. 

@Natasja ik heb ze gekregen bij het afsluiten van het abonnement. Moet ik dan hetzelfde nummer bellen?

Reputatie 6
Badge +9

@Natasja ik heb ze gekregen bij het afsluiten van het abonnement. Moet ik dan hetzelfde nummer bellen?


In dat geval moet het via de klantenservice, @MK123. Ik heb de logistieke afdeling gemaild met het verzoek het SuperWifi punt om te ruilen. Als ik een reactie heb, deel ik die met je.

@Natasja dank je

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @MK123. Ik heb reactie van de logistieke afdeling. Mijn collega geeft aan twee werkende SuperWifi punten te meten en keurt het verzoek daarom af. Klopt het dat je nu het niet-functionerende punt bekabeld hebt aangesloten en het andere punt draadloos hebt verbonden? Zou je ze misschien terug willen plaatsen naar hoe je ze oorspronkelijk had aangesloten? Dan ga ik opnieuw vragen of er een mogelijkheid is om dat specifieke SuperWifi punt te vervangen.

@Natasja ik heb ze nu 24 uur omgedraaid en ze doen het beide nog. Ik sta versteld maar het heeft schijnbaar geholpen om de versterker lange tijd aan de kabel te hebben. Is er mss een update geweest??
Indien de versterker alsnog dezelfde kuren gaat vertonen zal ik eerst dit weer proberen. 
Bedankt voor je hulp. 

 

Admin: zie ook ons kennisbankartikel

Reputatie 6
Badge +9

Er is onlangs wel een software update geweest, @MK123. Wellicht dat dit iets heeft uitgehaald. Hoe dan ook: goed om te horen dat beide SuperWifi punten nu naar behoren werken. Mocht je onverhoopt toch weer problemen ervaren, dan weet je mij te vinden. 

Reageer