Beantwoord

Wifi werkt niet meer lekker na overschakel op glasvezel

  • 24 July 2021
  • 3 reacties
  • 163 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb sinds donderdag eindelijk een Glasvezel aansluiting. Ik heb er 11 dagen op moeten wachten en al die tijd ook zonder ADSL gezeten. Erg slecht KPN. Via een 100Gb noodpakket (data bundel op telefoon) wel internet gehad met een hotspot op mijn telefoon. Maar zelf uit moeten zoeken hoe ik de VPN verbinding weer aan de praat krijg met de databundel (andere APN nodig). En ook zelf ontdekt dat je via USB tethering rechtstreeks op het modem aan kunt sluiten (telefoon dus 11 dagen in de meterkast moeten leggen). Ik ben ZZP en heb veel uren niet kunnen schrijven simpelweg omdat ik geen verbinding meer kon krijgen met mijn opdrachtgever. Erg slecht KPN. Er bleek simpelweg een stekkertje in de wijkkast niet goed aangedrukt maar ja de ADSL monteurs mogen niet in die kasten komen.

Maar de problemen zijn nog niet voorbij. Ik heb nu hetzelfde probleem als in deze post:

In die post gaat het over een Experia V10A. Ik heb dus een Experia V10.

Alle IP addressen zijn ook veranderd van 192.168.1.xxx naar 192.168.2.xxx. Waarom dat zo is weet ik niet maar het gaf weer veel configuratiewerk. De glasvezel monteur is ook zo vriendelijk geweest om de Experia V10 te resetten en dus waren alle port forwardings, DHCP fixed MAC/IP adressen, Wifi instellingen etc. verdwenen. Je kunt ze ook niet veiligstellen en weer laden en dus nog meer uitzoek en configuratiewerk. Erg slecht KPN.

Ik heb bijna alle portforwardings naar mijn Synology NAS nu maar daar opgelost en het modem via uPnP geconfigureerd. Die kan ik wel veiligstellen.

Nu ook de Wifi me in de steek begint te laten neig ik naar een andere provider op te gaan kijken maar de gedachte nog een keer al die configuratie te moeten doen houdt me tegen. Als ik alles van te voren had geweten was ik niet overgegestapt op Glasvezel. 

Al met al verdient de omzetting naar Glasvezel geen schoonheidsprijs. Kijken of KPN mijn vertrouwen weer op orde krijgt.

En regel nou eindelijk eens dat je de configuratie van de V10(A) kunt veiligstellen en herstellen. Dat geeft zoveel minder kopzorgen.

 

icon

Beste antwoord door Nick83 25 July 2021, 10:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 2
Badge

Ik heb net Bandsteering aangezet. Dat lijkt het e.e.a. te verbeteren. Het zijn vooral de Sonos speakers die problemen hebben. 

Reputatie 7
Badge +24

Als u de verbinding zakelijk gebruikt, dan kun u beter een zakelijk KPN EEN abonnement nemen. Dat heeft 4G backup. 

Als u veel configuratieinstellingen op de router heeft, overweeg dan eens een eigen router.

Reputatie 2
Badge

KPN EEN is mij veel te duur. 115 Euro/mnd voor 1 Gb of 100 Euro/mnd voor 500 Mb. Bovendien zijn deze kosten zakelijk niet aftrekbaar. Ik weet nu hoe ik in geval van calamiteiten via Hotspot toch redelijk normaal verbinding kan krijgen.

Remote werken was ook niet wat ik deed. Veel reizen naar mijn opdrachtgevers was de norm maar dat is 1 jaar tijd helemaal veranderd. Ik lift dus nog mee op mijn prive verbinding.

Een extra router zou een oplossing kunnen bieden. Ik heb er nog 1 staan. Neem ik in overweging maar voorlopig ben ik het configureren even zat.

Het blijft echter een slechte service ook voor niet zakelijke personen. 11 Dagen moeten wachten tot je weer verbinding hebt slaat echt nergens op. Daar moet KPN wel sterk verbeteren.