Beantwoord

Wij willen een oude Ptt kast op ons perceel verwijderen

  • 2 April 2022
  • 13 reacties
  • 333 keer bekeken

Hallo, 

Bij onze nieuwe toekomstige woning staat een oude ptt kast naast het huis(op ons perceel).

We willen deze graag laten verwijderen als dit kan.  We willen de vloer waar de kabels lopen( kabels in kruipruimte) laten storten en vloerverwarming plaatsen. Geeft dit problemen mits deze kast niet kan worden verwijderd?

Groetjes, Roy

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

icon

Beste antwoord door RBxx 2 April 2022, 13:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Roy G ziet die kast er zo uit?

voorbeeld

Dat is een oude PTT-kast (Stap 58) .

Deze kasten vallen onder KPN Infra, de beheerder van technische gebouwen en kabelverdelers. Die zouden hier meer van moeten weten. Je kan ze bellen via het gratis nummer 0800-0150. 

@RBxx 

Hoi, soort gelijk. Zie foto. 

Reputatie 7
Badge +21

Deze kasten zijn vaak (meestal) nog in gebruik. Mogelijk zit een hele rij huizen er op aangesloten. Verwijderen is dan geen optie en verplaatsen waarschijnlijk kostbaar. Bel 0800-0150 om te informeren naar de (on)mogelijkheden.

Staat deze kast op (voormalige) gemeentegrond, die je kon kopen?

Succes!

De kast staat op ons perceel. We vragen ons af of het door de kabels die er door het huis gaan mogelijk is om beton te storten en vloerverwarming aan te leggen.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Roy G , als forumlid en klant van KPN kan ik alleen dit herhalen.

Bel 0800-0150 om te informeren naar de (on)mogelijkheden.

Succes!

Dank je. Ga ik dat doen.

Reputatie 7
Badge +24

De kast staat op ons perceel. We vragen ons af of het door de kabels die er door het huis gaan mogelijk is om beton te storten en vloerverwarming aan te leggen.

Die kabels gaan door de kruipruimte lijkt mij? Dan zitten ze toch uit de weg?

De kruipruimte willen we laten volstorten met beton.

Kabels inpakken in een koker of afdekken met isolatie en storten met die beton, zolang je de kabels maar niet kapot maakt, dan kan het wel eens duur worden tenzij er KPN glasvezel aanwezig is, gaat koper er toch uit.

Oke super dank je. 

Reputatie 7
Badge +24

Lijkt me dat er eerst zand in die kruipruimte gaat. Vervolgens 20 cm isolatie. Piepschuim ofzo. En dan 15 cm beton. Misschien nog wel dunner. Die kabels komen zo toch niet in de beton te liggen?

Laatste ruimte die ik heb geholpen met volstorten was 80 cm isolatie en 30 cm gewapend beton, en daar ging nog een deklaag overheen van +-5 cm.

20 cm isolatie is wel aan de zuinige kant, en je kan niet meer terug als het klaar is.

Dank voor jullie reactie. Ben goed geholpen.