Beantwoord

Wijzigen WiFi naam invloed op apparatuur?

  • 31 January 2023
  • 6 reacties
  • 84 keer bekeken

Als ik de WiFi naam (en evt. wachtwoord) wijzig, heeft dat dan consequenties voor de reeds aangesloten apparaten?

icon

Beste antwoord door Nick83 31 January 2023, 16:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Jazeker. U zult alle apparaten opnieuw moeten verbinden.

Daarom heeft het mijn voorkeur om indien mogelijk apparaten zoveel mogelijk bekabeld aan te sluiten. En bij slimme lampen / schakelaars gebruik ik het liefste apparatuur wat met z-wave of zigbee werkt. Bijvoorbeeld Philips HUE of soortgelijke systemen. 

Anders heb je zo 40 of 50 apparaten op de WiFi. Als je dan eens een keer het WiFi  wachtwoord wilt veranderen, dan ben je een week bezig 😁

Nick83 Dank voor je reactie!

Is wat ik verwachtte… :-(

Reputatie 6

Geldt overigens niet voor alle apparatuur dat bekabeld is aan het modem via netwerk UTP kabels.

Hoi @Pauwerful, en andere

Geldt overigens niet voor alle apparatuur dat bekabeld is aan het modem via netwerk UTP kabels.

Aan welke apparatuur moet ik dan denken @Pauwerful 

Reputatie 6

Hoi @Pauwerful, en andere

Geldt overigens niet voor alle apparatuur dat bekabeld is aan het modem via netwerk UTP kabels.

Aan welke apparatuur moet ik dan denken @Pauwerful 

Apparaten die geen gebruik maken van wifi of icm wifi met dit soort ingangen:
 

iTV ontvanger, misschien de TV zelf die bekabeld is met een UTP.

Computer, Playstation, Xbox, Zonnepanelen, Domotica apparatuur dat via POE loopt.
Etc etc etc.
 

Het is wel jammer dat nergens voor deze consequentie wordt gewaarschuwd.