Beantwoord

Woox lampen niet te koppelen met KPN glasvezel

  • 17 October 2021
  • 13 reacties
  • 938 keer bekeken

Sinds ik op het glasvezel netwerk van kpn kan ik met wifi woox niet meer activeren. Op het mobiele netwerk van kpn werkt het wel.

Zeer vreemd.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 1 November 2021, 15:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @schoone, had je onderstaande al eens bekeken?

Jammer! De app is er inderdaad ook voor iOS zag ik. Dat zou gewoon moeten werken. Ik zie op hun website dat ze ook een e-mailadres voor support hebben. Wellicht kan je daar nog eens contact mee opnemen :-).

Heb je de mogelijkheid om eens wat verder van de Experia Box af te gaan staan met de lampen? Werkt het koppelen dan wel? Ik heb zo'n vermoeden dat ze alleen goed te koppelen zijn op de 2.4 GHz frequentie van de wifi. Die heeft een verder bereik dan de 5 GHz frequentie. Als je dus iets verder van de Experia Box af staat, pak je alleen de 2.4 GHz frequentie en dan zou het wel moeten lukken!

Marcia bedankt voor je reactie.

Het blijft problematisch. Soms lukt het wel na vele malen proberen, maar zoals voorheen werkte het direct. Alleen bij WIFI is het problematisch. Zoals ik al beschreef . Bij mobiel internet werkt het wel, zoals ik al had geschreven. Sinds bij de glasvezel aansluiting is het mis gegaan. Ook geprobeerd verder weg van de Experia box  geprobeerd maar geeft geen resultaat. P.S. Ik heb hier superwifi versterkers op het modem aangesloten. Maar dat was voorheen ook. Misschien interferentie van 5 Ghz gecombineerd met 2.4 Ghz.

Ik ga op de website van WOOX dit informeren. Bedankt voor de informatie.

 

groeten

Jan

Nog even ter aanvulling Ik heb hier een Samsung Galaxy A50 met Android software versie 11

Reputatie 7
Badge +30

Aan dat toestel zou het niet moeten liggen  :-). Ik denk dat de lampen inderdaad moeite hebben met de 5 GHz frequentie. Je zou kunnen kijken of je een eigen accespoint aan kunt schaffen die je dan in de buurt van de lampen zet. Als je die vastzet op 2.4 GHz en de lampen daarmee verbindt, zou dat goed moeten werken!

Badge +12

Aan dat toestel zou het niet moeten liggen  :-). Ik denk dat de lampen inderdaad moeite hebben met de 5 GHz frequentie. Je zou kunnen kijken of je een eigen accespoint aan kunt schaffen die je dan in de buurt van de lampen zet. Als je die vastzet op 2.4 GHz en de lampen daarmee verbindt, zou dat goed moeten werken!

Sorry @Marcia_ maar is dat niet de omgekeerde wereld? Je vraagt aan @schoone of hij een eigen accesspoint aan wil schaffen om zo het probleem wat door KPN wordt veroorzaakt (wellicht) te omzeilen. Dat is toch raar? Is het niet beter dat KPN er voor gaat zorgen dat de firmware die de bandsteering verzorgd, gewoon doet wat hij moet doen? Sinds die nieuwste (mesh-) functionaliteit zijn de problemen zoals hier (en in veel andere draadjes) besproken, juist begonnen. Tis maar een idee :wink:

P.S. Het zijn niet alleen de lampen. Ik heb hier o.a. slimme deurbel / 2x smartplug / 2x kamera / 1x powerstrip. Op al deze items heb ik problemen, zoals vorige maal geschetst.

 

VR.gr.

Badge +12

P.S. Het zijn niet alleen de lampen. Ik heb hier o.a. slimme deurbel / 2x smartplug / 2x kamera / 1x powerstrip. Op al deze items heb ik problemen, zoals vorige maal geschetst.

 

VR.gr.

Dat bevestigd ook maar weer eens dat het aan de brakke firmware ligt. 

Reputatie 7
Badge +10

P.S. Het zijn niet alleen de lampen. Ik heb hier o.a. slimme deurbel / 2x smartplug / 2x kamera / 1x powerstrip. Op al deze items heb ik problemen, zoals vorige maal geschetst.

 

VR.gr.

@schoone Is er een mogelijkheid, mocht je dat nog niet gedaan hebben, om al die apparaten volledig te resetten, zoals ze voor het eerst verbonden worden en stuk voor stuk opnieuw te verbinden? 

Marcia bedankt voor je reactie.

Het blijft problematisch. Soms lukt het wel na vele malen proberen, maar zoals voorheen werkte het direct. Alleen bij WIFI is het problematisch. Zoals ik al beschreef . Bij mobiel internet werkt het wel, zoals ik al had geschreven. Sinds bij de glasvezel aansluiting is het mis gegaan.

Wat bedoel je met ‘Bij mobiel internet werkt het wel’ ?   Dat je met je smartphone op een kilometer afstand van je huis wel de lampen aan en uit kan zetten?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @schoone, had je onderstaande al eens bekeken?

Jammer! De app is er inderdaad ook voor iOS zag ik. Dat zou gewoon moeten werken. Ik zie op hun website dat ze ook een e-mailadres voor support hebben. Wellicht kan je daar nog eens contact mee opnemen 🙂.

Heb je de mogelijkheid om eens wat verder van de Experia Box af te gaan staan met de lampen? Werkt het koppelen dan wel? Ik heb zo'n vermoeden dat ze alleen goed te koppelen zijn op de 2.4 GHz frequentie van de wifi. Die heeft een verder bereik dan de 5 GHz frequentie. Als je dus iets verder van de Experia Box af staat, pak je alleen de 2.4 GHz frequentie en dan zou het wel moeten lukken!

 

Aan dat toestel zou het niet moeten liggen  🙂. Ik denk dat de lampen inderdaad moeite hebben met de 5 GHz frequentie. Je zou kunnen kijken of je een eigen accespoint aan kunt schaffen die je dan in de buurt van de lampen zet. Als je die vastzet op 2.4 GHz en de lampen daarmee verbindt, zou dat goed moeten werken!

 

@schoone naast bovenstaande opties, zou je onderstaande ook nog eens kunnen proberen. Ook niet echt mooi, maar in sommige gevallen werkt dit wel!

 

  1. Maak op een smartphone een persoonlijke hotspot aan en wijzig de netwerknaam in de SSID van het normale wifi netwerk van de klant dat door de modem wordt uitgezonden. Vul ook als wachtwoord de WPA van het normale wifi netwerk in.
  2. Haal modem en eventuele versterkers van de stroom
  3. Maak met een andere smartphone of tablet waar de betreffende app op staat verbinding met de hotspot
  4. Doorloop de installatieprocedure in de app en koppel het apparaat dat de klant wil verbinden
  5. Zet de modem en versterkers weer aan.
  6. Zet de hotspot uit
  7. Kijk of alles werkt.

Sorry, maar ik ga dit echt niet proberen

 

Een aantal maanden geleden bij een upgrade van KPN werkte de volgende dag niets meer. Via de helpdesk van KPN het e.e.a. geprobeerd na 2x maal het modem om te ruilen op het advies van de helpdesk. Het tweede modem kon ook weleens defect zijn. Bij het service center begrepen ze er niets van. De helpdesk hebben mij echt op een dwaalspoor gebracht. Uiteindelijk bleek de oorzaak de super wifi versterkers te zijn. Eindelijk iemand gesproken en suggereerde om de gebruikersnaam te veranderen. Na dit gedaan te hebben, kon ik het e.e.a. aan de praat te krijgen. Dit heeft mij de hele dag en avond gekost.

Later sprak ik een servicemedewerker van KPN. Deze waren na deze upgrade volop bezig het e.ea. op te lossen.

P.S. Dit was nog voor de tijd van de glasvezel aansluiting.

Ik wacht wel tot er andere zijn met dezelfde problemen.

 

vr. groeten

Jan

Reputatie 7
Badge +30

@schoone begrijpelijk. Ik markeer mijn reactie wel als beste antwoord: zo kunnen anderen die tegen dit probleem aanlopen, toch zien wat ze evt. kunnen testen. 

 

P.S. Het zijn niet alleen de lampen. Ik heb hier o.a. slimme deurbel / 2x smartplug / 2x kamera / 1x powerstrip. Op al deze items heb ik problemen, zoals vorige maal geschetst.

 

VR.gr.

Dat bevestigd ook maar weer eens dat het aan de brakke firmware ligt. 

We zijn wel bezig om ervoor te zorgen dat je een apart wifi netwerk aan kunt maken waarin je beide wel kunt scheiden. Maar dit duurt nog even.

Badge +12

@schoone begrijpelijk. Ik markeer mijn reactie wel als beste antwoord: zo kunnen anderen die tegen dit probleem aanlopen, toch zien wat ze evt. kunnen testen. 

 

P.S. Het zijn niet alleen de lampen. Ik heb hier o.a. slimme deurbel / 2x smartplug / 2x kamera / 1x powerstrip. Op al deze items heb ik problemen, zoals vorige maal geschetst.

 

VR.gr.

Dat bevestigd ook maar weer eens dat het aan de brakke firmware ligt. 

We zijn wel bezig om ervoor te zorgen dat je een apart wifi netwerk aan kunt maken waarin je beide wel kunt scheiden. Maar dit duurt nog even.

Dat zou inderdaad een zeer welkome aanpassing zijn gezien de vele problemen die er zijn met smart home.