Vraag

Xbox Series S: 360 spellen kunnen niet online worden gespeeld

  • 2 December 2022
  • 1 reactie
  • 57 keer bekeken

Ola,

Ik loop tegen het volgende probleem aan.
Wanner ik op mijn Series S 360 spellen wil gaan spelen krijg ik geen verbinding met Xbox Live en krijg ik foutcode 8015190E te zien, dit is vervelend omdat ik hiermee mijn Xbox 360 profiel niet kan downloaden en de game dus niet kan spelen. Wel heb ik hiervoor een work-around gevonden, mijn Series S verbinden via een mobiele Hotspot om het profiel te downloaden. Nu kan ik de spellen wel opstarten maar vervolgens niet online spelen. Belangrijk om te weten is dat dit games zijn die via Microsoft's backwards compatibility programma worden gespeeld, de Xbox Series S doet zich dan voor als een Xbox 360.

Het gekke aan dit hele verhaal is dat dit dus enkel gebeurt wanneer ik 360 spellen probeer te spelen, bij reguliere spellen zoals Warzone 2.0 en dergelijke ervaar ik geen problemen.

Nu heb ik ontdekt via het Microsoft support forum dat dit te maken heeft met de firewall instellingen van mijn modem, er waren meer gebruikers die problemen hadden. Het vervelende is dat ik echter de firewall instellingen niet kan aanpassen op de Experia Box v10a, deze is standaard ingesteld op high. Nu heb ik wel de DMZ instelling gevonden onder Network > Firewall > DMZ. Hier heb ik vervolgens het IP adres van de Xbox ingezet en DMZ function aangezet. Wat dacht je? Ik kan mijn 360 spellen weer online spelen.

Concreet is nu mijn vraag, dit kan toch niet de bedoeling zijn? Zijn er meer mensen die dit probleem  herkennen en is er wellicht een andere oplossing beschikbaar of moet ik nu toch maar eens een eigen modem gaan aanschaffen?

Graag jullie advies! 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Hier nagenoeg hetzelfde probleem!

warzone geen probleem op de series S xbox maar de oude call of duty MW2 werkt niet online. Ook niet met bovengenoemde DMZ overigens. Wat zijn de juiste modem instellingen?