Beantwoord

Y-kabel aanpassen

  • 29 May 2020
  • 3 reacties
  • 159 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een eigen modem achter de Expediabox V10a geplaatst. Dit is een Netgear R7000 met DD-WRT. Ik zou graag de Expediabox helemaal verwijderen/niet gebruiken echter gaat dit niet vanwege de Y-kabel.

Achterin de R7000 kan alleen een RJ45 voor de WAN en de Y-kabel die vanuit de wanddoos de Expediabox in gaat is een RJ11. Is het mogelijk om deze om te bouwen of iets met een verloopje te fixen?

In mijn vorige abo van KPN (ca. 4 jaar terug) is de Y-kabel geïnstalleerd en heb deze ook met andere abonnementen van andere aanbieders gebruikt (Online.nl). Ik weet alleen niet zeker of ik nu nog Pair-Bonding heb, de DSL modulatie is nu VDSL2.

Ik ben inmiddels handiger dan de gemiddelde klant maar absoluut geen expert op dit gebied. Met een aansluitschema het aansluiten van een RJ45 aan de RJ11 van de Y-kabel ben ik al geholpen, als dit uberhaubt mogelijk is.

 

Groeten,

Bob (GabLam)

icon

Beste antwoord door Nick83 30 May 2020, 07:03

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Was het maar zo eenvoudig.

Jouw R7000 is een pure router en heeft dan ook geen ingebouwd VDSL modem waar die Y-kabel op aangesloten kan worden.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een eigen modem achter de Expediabox V10a geplaatst. Dit is een Netgear R7000 met DD-WRT.

Uw eerste zin klopt dus al niet. De R7000 is geen modem, maar een router. Zonder ingebouwd modem. De Experiabox is ook een router, maar heeft wel een ingebouwd modem. En dat heb je nodig, je kunt niet zonder.

Bij glasvezel kan het in beginsel wel wat u wilt. Want bij glasvezel heb je een apart los glasvezelmodem en word het modem van de Experiabox niet gebruikt. Je zou hierbij dan dus de Experiabox kunnen vervangen door de R7000. Je loopt dan wel weer tegen andere problemen aan. Zoals bijvoorbeeld dat interactieve tv niet zal werken op de R7000.

Bedankt voor de reactie. Ik ben hiermee wel geholpen. Toen ik de R7000 kocht was ik inderdaad niet op zoek naar een modem. iTV gebruik ik niet dus dat probleem zou ik niet hebben maar waar ik woon is er geen glasvezel beschikbaar.

Reageer