Beantwoord

Zeer slechte WIFI met KPN box 12

  • 15 November 2020
  • 10 reacties
  • 1052 keer bekeken

Badge

Lokatie: appartement, alles gelijkvloers.

Sinds 1 week Box12 in gebruik. Met Experiabox 10 had ik  voor 2.4 Ghz en 5 Ghz 2 verschillende SSID's ingesteld en altijd prima WIFI ontvangst op beide frequenties.

Met box 12 is de wifi ontvangst zeer wisselend, van goed tot zeer slecht. Zowel op de laptop, tablet en gsm moet ik geregeld wifi uit en aan zetten om te kunnen internetten. De wifi aansluitingen veranderen steeds van 5Ghz naar 2.4Ghz. Zonder dat ik daar invloed op heb. Met box 12 kan ik geen aparte SSID's instellen. Ik heb ook diverse aanpassingen gedaan op box 12, zonder resultaat.

Het doorgeven van 4k tv  en bedraad internet is prima.

Om nu €149,00 uit te moeten geven voor "Super wifi” , vind ik absurd. Laat KPN de software van box 12 aanpassen, dat men weer 2 aparte SSID's kan instellen voor de wifi frequenties.

 

 

icon

Beste antwoord door Auris56 19 November 2020, 16:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Welke snelheden haalt u met Wi-Fi? Gebruikt u ergens draadloze verbindingsets? Ga er maar van uit dat het scheiden van de 2.4 Ghz en 5 GHz nooit meer terug komt. 

Reputatie 7
Badge +24

Ook bij de SuperWiFi's kun je geen aparte namen voor 2,4 en 5 GHz instellen. Als je dat wilt, dan zal je iets van een ander merk moeten kopen.

Badge

Bedankt voor jullie reactie.

Maar ik verwacht een reactie te krijgen van een moderator.

Badge +19

Op dit forum helpen klanten elkaar onder het toeziend oog van een moderator. De wachttijd is momenteel ca 1 week.

Badge

Bedankt Joep,

Goed te weten.

Morgen maar weer “even” aan de telefoon hangen om mogelijk iets te bereiken bij de Klantenservice.

Volgens Hardwareinfo kun je wel 2 SSID's aanmaken voor beide frequenties, zie link:

https://nl.hardware.info/artikel/9951/3/kpn-superwifi-superlatief-op-de-hoge-band-installatie-a-software

 

Badge +19

Verwacht daar niet te veel van. De kans dat u iemand krijgt die iets voorleest van een script is erg groot.  Hier op het forum is meer kennis te vinden.

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt Joep,

Goed te weten.

Morgen maar weer “even” aan de telefoon hangen om mogelijk iets te bereiken bij de Klantenservice.

Volgens Hardwareinfo kun je wel 2 SSID's aanmaken voor beide frequenties, zie link:

https://nl.hardware.info/artikel/9951/3/kpn-superwifi-superlatief-op-de-hoge-band-installatie-a-software

 

Dat is een review van een paar maanden geleden. Toen kon het nog wel. Maar dat heeft KPN aangepast. Nu kan het niet meer. Daarom zeggen wij: als je het wil, koop WiFi apparatuur van een ander merk. Want bij KPN gaat het niet meer gebeuren. Het kon, en ze hebben het juist aangepast dat het niet meer kan.

Badge

Bedankt voor de reactie, dus ik ga geen geld uitgeven voor Super Wifi units.

Ik heb het probleem met 2 tablets die het enen moment op wifi 5gHz werken en op een ander moment op 2,4gHz, zonder dat ze uit het vertrek zijn geweest. Op 5gHz zeer goede verbinding en op 2.4gHz redelijk tot slechte verbinding, met wifi uit- en aanzetten werken de tablets weer goed zolang we bezig zijn met deze tablets.

De gsm, Nokia 2.3, heeft alleen 2.4gHz en mijn HP printer ook en die 2 units blijven goed werken.

Was er maar een manier om beide Samsung tablets de wifi 2.4gHz uit te schakelen.

Reputatie 7
Badge +15

@Auris56 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je zoveel problemen hebt met je wifi verbinding. Ik zie dat de meeste vragen al beantwoord zijn door @Joep1965 en @Nick83. Over het scheiden van de netwerken hebben zij gelijk. 

Klopt het dat de problemen zich vooral op de tablets voordoen? Wellicht dat je dan iets hebt aan de reactie van wjb in dit topic over voorkeuren van 5 Ghz op Android. 

Badge

Rutger,

bedankt, Alleen problemen met de 2 tablets, omdat deze steeds switchen tussen 2.4 en 5gHz.

De app Wifismartselector is precies wat ik bedoel, €2,69 is het mij wel waard.

Nog even ter aanvulling. Na het installeren van de Smartwifiselector app was de tranfer rate: 433,33 Mbps

 Zeer goed dus.