Beantwoord

Zelfde internet netwerk

  • 4 July 2020
  • 7 reacties
  • 161 keer bekeken

hallo allemaal,

 

 

ik heb even een vraag of iets mogenlijk is, maar ik ga het eerst even allemaal uitleggen.

 

Dus ik woon in een huis met 2 verdiepingen een begaande grond, 1ste verdieping en 2de verdieping, we hebben een expirabox gekregen,maar om met die wifi te hebben helemaal op de 2de verdieping ging niet lukken. Dus hebben we nog een netgear orbi systeem gekocht met 1 router en 3 satalieten, elke verdieping 1 sataliet en de router wel in de meterkast.

Nu hebben we de Orbi als apart netwerk en de Expirabox ook, dat werkt allemaal top als het gaat om wifi. Maar internet gaat anders. dat hebben we zo: van de Experiabox naar een internet switch( en die gaat uiteindelijk door het hele huis eens, en hebben we op elke kamer wel 2 internet ports) en dan zit de orbi ook op de expirabox aan gesloten, en die 2 hebben allebei een aprte SSID, dus een apart wifi netwerk. maar nu is het dus zo dat alle internet op de Expira box zit en de wifi gaat dus via de Netgear orbi, en vooral ik op zolder zou het fijn vinden dat ik mijn telefoon bijvoorbeeld kan verbinden draadloos met mijn pc die via internet zit, en niet via wifi.

 

Dus nu is mijn vraag: Hoe kan ik er voor zorgen dat ons internet en wifi op 1 netwerk zitten, en niet 2 aparte netwerken zijn?

icon

Beste antwoord door Nick83 4 July 2020, 21:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoe zitten de orbi satalieten aangesloten? Draadloos? Niet aan de kabel? Heeft u ook tv van KPN? De orbi router heeft een 2de poort. Die is nu nog ongebruikt?

Dit is een Google WiFi, maar het gaat even om die 2 poorten.

de orbi satalieten zitten draadloos verbonden maar je kunt er wel nog internet poorten in stoppen ja.

we hebben ook tv van KPN ja.

en de Orbi router heeft ook nog een poort vrij

Reputatie 7
Badge +24

Ok. De tv moet verbonden blijven met de Experiabox. Rechstreeks. Zonder dat de orbi daar tussen zit.

De switch die u nu ook aan de Experiabox hebt zitten, die zou u kunnen verbinden met de lege poort van de orbi router. Kabeltje dus uit de Experiabox halen en in de orbi steken. Als de tv ontvanger aan de switch zit, deze eruit halen en in de Experiabox stoppen.

Heeft u maar 1 tv ontvanger? Alleen beneden?

okey ik ga het even proberen!

Reputatie 7
Badge +24

Hi Harmmie, welkom hier. 

Ik zie dat Nick je al op gang heeft geholpen met de juiste uitleg. :relaxed: Ik ben benieuwd of het gaat lukken. 

Hai, ik het gedaan wat Nick me verteld heeft en het even een paar dagen uitgeprobeerd, en ja hoor het werkt helemaal zo als ik wil👍🏼 super bedankt!

Reputatie 7
Badge +24

Top! Je weet Nick anders hier te vinden. :sweat_smile: