Vraag

Zender niet beschikbaar

  • 10 April 2020
  • 10 reacties
  • 153 keer bekeken

Badge

Hallo, sins gister heb ik om de 10 minuten een blauw kadertje in beeld met de melding zenders niet beschikbaar. Als ik naar een andere zender zap en weer terug dan gaat het beeld gewoon weer door.

Mijn modem is een Draytek Vigor 2926 alle instellingen staan goed maar blijf het probleem houden.

Weet iemand hoe ik dat kan op lossen.

Groetjes Leen Moret


10 reacties

Hallo @Moret51 , welke tv-decoder heb je en heb je daar het testmenu al eens afgewerkt?

 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Moret51 

Heb je nog een Experiabox van KPN erbij zitten? Want wat ik weet is dat er tussen de Experiabox en de TV ontvanger geen ander apparaat tussen kan zitten. Dit heeft te maken met IGMP Snooping, maar daar kan @wjb je meer over vertellen. Als je een Experiabox hebt, zou je dan eens de TV ontvanger rechtstreeks aan willen sluiten op de Experiabox? En dan kijken of je die melding nog steeds hebt. Als dat niet het geval is, dan ligt het aan jou eigen modem. En heb je die melding sinds die Draytek hebt aangesloten?

Badge

Hoi Dennis,

Op de Experiabox is er geen probleem. Ik heb ook al contact met Draytek voor een oplossing, maar alvast bedankt.

 

Reputatie 7

Kan je nog in het menu van jouw TV ontvanger of krijg je dan de onderstaande melding?

 

Badge

Nee ik krijg een hele andere meldingen.

 

Reputatie 7

En als je naar het menu gaat op de TV ontvanger, wat krijg je dan te zien?

Heb je overigens ook nog een tweede router in jouw netwerk opgenomen?

Badge

Nee ik heb maar 1router in mijn netwerk. Maar al ik naar het menu ga krijg ik het blauwe scherm te zien wat eerder al op het forum verscheen. Ik zie helemaal geen menu meer zo als het hoort.

Reputatie 7

Dat vermoeden had ik al.

Jouw router gebruikt dus nog het oude bridged-IPTV waar KPN jaren terug al vanaf gestapt is.

Misschien heb je wat aan deze pagina.

Badge

Al hetgeen wat je aan geeft is gebeurd en ik zie ook een IP nummer maar toch heb ik problemen met de tv. Ik kan ook geen Netflix kijken of Videoland kijken met deze router. Ik ga kijken of ik het modem kan bij plaatsen, dat ik weer normaal tv kan kijken tot het is op gelost.

Reputatie 7
Badge +22

@Moret51 je geeft aan dat je geen Netflix kan kijken? 😳 Welke merk TV ontvanger heb je? 🤔

Reageer