Beantwoord

Zoekt de V10 tijdens de sessie naar een beter kanaal bij storing?

  • 27 March 2024
  • 17 reacties
  • 107 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Zoekt de v10 router automatisch een beter kanaal zodra het netwerk verstoord wordt of is dat alleen aan het begin van de sessie? Ofwel, is het nodig de pc (of modem) opnieuw op te starten, of niet?

icon

Beste antwoord door Johny-xxx 4 April 2024, 13:34

Bekijk origineel

17 reacties

Als je de kanaalkeuze op AUTO hebt staan bij beide banden, pakt deze zelf een beter kanaal als niet meer aan de minimale protocollen voldaan wordt, zeker ook als je BANDSTEERING aan hebt staan, of als je in een radar gebied woont en de modem toevallig op een FSB-kanaal staat, dan wordt er geforceerd naar een ander kanaal gesprongen, wettelijk voorschrift daar radar-signalen nooit verstoord mogen worden @Johny-xxx 

 

Reputatie 2
Badge

Als je de kanaalkeuze op AUTO hebt staan bij beide banden, pakt deze zelf een beter kanaal als niet meer aan de minimale protocollen voldaan wordt, zeker ook als je BANDSTEERING aan hebt staan, of als je in een radar gebied woont en de modem toevallig op een FSB-kanaal staat, dan wordt er geforceerd naar een ander kanaal gesprongen, wettelijk voorschrift daar radar-signalen nooit verstoord mogen worden @Johny-xxx 

 

Ik neem dat je met Auto “Radio aan” bedoelt? zover ik weet staat hier geen radar. Maar wel wordt op momenten het netwerk gestoord. Mogelijk door wifi beveiligingscamera's in de buurt? of zware industriële motoren?

Ik neem dat je met Auto “Radio aan” bedoelt? zover ik weet staat hier geen radar. Maar wel wordt op momenten het netwerk gestoord. Mogelijk door wifi beveiligingscamera's in de buurt? of zware industriële motoren?

Radio aan betekent dat de wifi aan is @Johny-xxx  en radio uit dat de wifi uit is.

met AUTO bedoel ik dat de modem steeds zelf het beste wifikanaal kiest, bij de 2,4-band de kanalen 1 t.e.m. en bij de 5.0-band de kanalen 36 t.e.m. 112

Reputatie 2
Badge

Ik neem dat je met Auto “Radio aan” bedoelt? zover ik weet staat hier geen radar. Maar wel wordt op momenten het netwerk gestoord. Mogelijk door wifi beveiligingscamera's in de buurt? of zware industriële motoren?

Radio aan betekent dat de wifi aan is @Johny-xxx  en radio uit dat de wifi uit is.

met AUTO bedoel ik dat de modem steeds zelf het beste wifikanaal kiest, bij de 2,4-band de kanalen 1 t.e.m. en bij de 5.0-band de kanalen 36 t.e.m. 112

en waar staat dat?

Als je inlogt in de modem kies je voor de rubriek 'wifi’ @Johny-xxx 

Als je bij de 5.0-band op ‘veilig’ wilt spelen kies dan voor channel 36,40,44,48 of Channel 52,56,60,64

Kies bij de rubriek Bansteering onder de hoofdrubriek wifi voor bandsteering aan voor een soepel verloop van de gebruikte kanalen.

 

 

 

Reputatie 2
Badge

Als je inlogt in de modem kies je voor de rubriek 'wifi’ @Johny-xxx 

Als je bij de 5.0-band op ‘veilig’ wilt spelen kies dan voor channel 36,40,44,48 of Channel 52,56,60,64

Kies bij de rubriek Bansteering onder de hoofdrubriek wifi voor bandsteering aan voor een soepel verloop van de gebruikte kanalen.

 

 

 

tja ik zat bij geavanceerd te kijken, het staat gewoon bij basis. Bedankt, ik gaat het eens proberen.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Johny-xxx, welkom hier. 

Ik zie dat je al op weg bent geholpen. Wat is er precies aan de hand eigenlijk? Als het om kanalen zoeken waar je het beste kan zitten kun je inSSIDer proberen. 

Ik hoor graag van je. 

Reputatie 2
Badge

Hi @Johny-xxx, welkom hier. 

Ik zie dat je al op weg bent geholpen. Wat is er precies aan de hand eigenlijk? Als het om kanalen zoeken waar je het beste kan zitten kun je inSSIDer proberen. 

Ik hoor graag van je. 

Soms wordt plotseling eventjes mijn wifi verstoord. Beetje vaag waar het aan ligt. Je tip lijkt me wel wat, maar lijkt me niet gratis….

Reputatie 7
Badge +24

Je hoeft er niet voor betalen. Maar als je een beetje rondzoekt zijn er genoeg WiFi analysis tools te vinden. Ik zie trouwens hier nog niet of je de KPN WiFi manager al hebt gedraaid, zoe niet begin daar eerst mee. 

Reputatie 2
Badge

Je hoeft er niet voor betalen. Maar als je een beetje rondzoekt zijn er genoeg WiFi analysis tools te vinden. Ik zie trouwens hier nog niet of je de KPN WiFi manager al hebt gedraaid, zoe niet begin daar eerst mee. 

De wifimanager doet het niet altijd even goed

Reputatie 2
Badge

Je hoeft er niet voor betalen. Maar als je een beetje rondzoekt zijn er genoeg WiFi analysis tools te vinden. Ik zie trouwens hier nog niet of je de KPN WiFi manager al hebt gedraaid, zoe niet begin daar eerst mee. 

Dit krijg ik te zien (VPN is uit) met wifimanager

Reputatie 7
Badge +24

Zou je voor de zekerheid de V10 helemaal willen resetten

Reputatie 2
Badge

Zou je voor de zekerheid de V10 helemaal willen resetten

Ik krijg ditmaal een goede test (zonder reset), met 13mb/s, goed genoeg. Vpn staat uit. Dus misschien wringt daar de schoen. Of iets anders…. Dat zou ik met die genoemde tool eens uit kunnen zoeken.

Reputatie 7
Badge +24

Zou je voor de zekerheid de V10 helemaal willen resetten

Ik krijg ditmaal een goede test (zonder reset), met 13mb/s, goed genoeg. Vpn staat uit. Dus misschien wringt daar de schoen. Of iets anders…. Dat zou ik met die genoemde tool eens uit kunnen zoeken.

Kijk het nog even aan, en laat het me anders weten. 

Reputatie 2
Badge

Ik had weer wat traagheid. Besloot eens verder te gaan in de wifi manager, om de modem te resetten aan Kpn zijde. Maar die liep in de laatste stap (weer) vast.
ps. kan Kpn zien als iemand je poorten scant? (is mogelijk ook een Kpn klant).


 

Reputatie 7
Badge +24

Wat bedoel je precies als je zegt of iemand je poorten scant? Of iemand probeert te achterhalen welke poorten je open hebt gezet bedoel je? Dat kunnen wij niet zien. 

Het herstarten van de modem kun je ook zelf doen door het 10 seconden stroomloos te maken. 

Reputatie 2
Badge

Wat bedoel je precies als je zegt of iemand je poorten scant? Of iemand probeert te achterhalen welke poorten je open hebt gezet bedoel je? Dat kunnen wij niet zien. 

Het herstarten van de modem kun je ook zelf doen door het 10 seconden stroomloos te maken. 

ik bedoel alleen de poort waar het signaal van kpn binnenkomt, ik meen poort 80

Reageer