Beantwoord

zwakke beveiliging wpa experiabox v10

  • 29 April 2021
  • 4 reacties
  • 900 keer bekeken

Mijn hoofdaccount voor wifi heeft zwakke beveiliging wpa/wpa2 terwijl het gastaccount wel beter aangeeft wpa2/wpa3. Hoe kan ik ook hoofdaccount beter beveiligen?

 

icon

Beste antwoord door RBxx 1 May 2021, 22:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi @gerarda63 . Welkom op het forum.

Gebruik je alleen de v10? Zo ja, heb je hier zelf ooit iets veranderd aan de wifi settings?

Reputatie 7
Badge +11

Dat er WPA3 wordt aangegeven is vreemd, dat wordt namelijk nog helemaal niet ondersteund in de modems van KPN. Standaard staat ie op WPA2 maar je hebt inderdaad de optie ‘WPA/WPA2’ om ook hele oude wifi-apparatuur te kunnen ondersteunen. De gastenwifi ondersteunt enkel WPA2. 

 

Kun je eens inloggen op 192.168.2.254 en bij de wifi-instellingen kijken wat daar staat?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @gerarda63 , krijg je deze waarschuwing soms op een Apple apparaat? Die fabrikant loopt een beetje “voor de troepen uit”. Zoals @NHendriks al aangeeft is WPA3 (nog) niet beschikbaar in KPN modems. WPA moet je niet meer gebruiken, zet daarom het ‘hoofdaccount’ in de Experia Box ook op “WPA2 only”. Dan zal de boodschap verdwijnen.

Goedemorgen, had hetzelfde probleem. Het wachtwoord van de modem vernieuwd. Probleem opgelost. Dank KPN.👏🏽