Beantwoord

zwart nokia kastje aansluitpunt glasvezel

  • 12 December 2021
  • 12 reacties
  • 716 keer bekeken

Goedenavond, 

Ik heb sinds kort glasvezel en alles werkt goed. Het aansluitpunt zit op een plek waar een radiator zit. Het zwarte kastje (met de 4 lampjes) lijkt vast te zitten met klittenband? En daar waar het aan vastzit (het grotere witte kastje (of hoe je dit noemt) zit zelf niet erg stevig vast. Mijn vraag: morgen wordt mijn radiator vervangen en ik vraag mij af of/wat ik hiervan kan loshalen? Het zwarte kastje, de snoertjes (rood, zwart (dat naar het modem gaat wat er vlakbij staat) wit)? Ik ben bang dat als ik dit doe (als het überhaupt kan) ik dan bij het heraansluiten verbindingsproblemen krijg (telefoon/televisie/internet). 
 

mvg, Mun  

icon

Beste antwoord door DennisA78 12 December 2021, 22:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 6

Je moet oppassen voor het de groene connector die in het nokia kastje zit.

Dit is namelijk een glasvezel patch kabel, bij enige vorm van stof of aanraking of kabelbreuk wordt de verbinding al slechter gebeurd pas als je het eruit haalt en het witte staafje van binnen in de connector ziet.

Dank u wel. Is het wel mogelijk om het zwarte kastje los te halen van het witte? 

Reputatie 7
Badge +10

De rode kabel tussen Nokia en modem kun je wel loshalen. De Patchkabel, die met groene connector is erg gevoelig voor vuil en knikken in de kabel. Dan krijg je zo maar verstoringen.

Moet het geheel persee aan de kant voor de radiator?

Dat dat witte vierkante deel (FTU) wankel zit verbaast me niet. Als het daardoor stuk gaat marg je KPNnetwerk om de vingers tikken.

Dank voor de toelichting. Ik heb een foto van de situatie gemaakt. Het scheelt wellicht dat de rode kabel los kan. Maar ik heb geen idee wat de monteur zal zeggen. 

Reputatie 7
Badge +10

Rode kabel en zwarte stroomkabel er voorzichtig uithalen en de cv monteur kan erbij zou ik zeggen. (Ligt eraan wat die gaat doen). Heb je even geen internet uiteraard, maar dan lopen er geen draad voor de leidingen langs. Lijkt mij het meest veilig. Er kan wel meer af, maar kans op stuk gaan of storingen word groter plus er blijft sowieso een deel achter waar je omheen moet.

 

Reputatie 6

Denk dat het niet veel kwaad kan, de buizen zitten zo dat ze niet echt in directe aanraking zit met de nokia. Aannemend dat je een zelfde soort radiator krijgt.
 

Rode kabel en zwarte stroomkabel er voorzichtig uithalen en de cv monteur kan erbij zou ik zeggen. (Ligt eraan wat die gaat doen). Heb je even geen internet uiteraard, maar dan lopen er geen draad voor de leidingen langs. Lijkt mij het meest veilig. Er kan wel meer af, maar kans op stuk gaan of storingen word groter plus er blijft sowieso een deel achter waar je omheen moet.

De gehele radiator wordt vervangen. Ik zal wel even met de monteur overleggen. Dank! 

Denk dat het niet veel kwaad kan, de buizen zitten zo dat ze niet echt in directe aanraking zit met de nokia. Aannemend dat je een zelfde soort radiator krijgt.
 

Ja, ongeveer dezelfde inderdaad. Ik ga wel overleggen. Goed om dit allemaal te weten zodat ik het hem ook duidelijk kan maken. Nu maar hopen dat ie niet de hele FTU eraf raust :’) 

Reputatie 6

Denk dat het niet veel kwaad kan, de buizen zitten zo dat ze niet echt in directe aanraking zit met de nokia. Aannemend dat je een zelfde soort radiator krijgt.
 

Ja, ongeveer dezelfde inderdaad. Ik ga wel overleggen. Goed om dit allemaal te weten zodat ik het hem ook duidelijk kan maken. Nu maar hopen dat ie niet de hele FTU eraf raust :’) 

Volgens mij komt er echt helemaal geen kracht van te pas bij het trekken van de radiator van de buizen.
Ja dat hij misschien op de grond valt omdat ie zwaar is. Maar ik zie geen reden dat dit in contact komt met de nokia. Ik zou zeggen geef het aan bij de monteur dat hij er op let. Ook hij komt dagelijks zelfde soort problemen tegen Als je het laat doen door een beunhaas die er maar wat verstand van heeft wordt het dit een andere verhaal :yum:

Nee, in principe zou het zonder problemen moeten kunnen lukken, inderdaad. Maar aangezien die FTU niet echt solide vastzit vliegt ie er denk ik zomaar af als je er per ongeluk tegenaan stoot. Ik zal de monteur daar nog op wijzen. Het is wel een officiële, dus ik neem aan: ook voorzichtig 😌

Reputatie 7
Badge +24

En... is het gelukt met de radiator? 

Wat attent! Ja, hij heeft volgens mij amper een snoer aangeraakt. Dus alles leeft nog en stroomt weer!