Beantwoord

Batterij iPhone 14 pro snel leeg

  • 26 October 2023
  • 1 reactie
  • 127 keer bekeken

Beste,

 

In juli dit jaar heb ik mijn iphone 14 pro mogen ontvangen. Sinds het begin werd de telefoon erg warm en liep de batterij snel leeg. Nadat het always-on display werd uitgeschakeld leek dit iets te helpen. Het toestel werd in ieder geval niet meer zo warm. 
 

Helaas blijkt nog steeds dat de batterij met gemiddeld gebruik erg snel leeg loopt. Dat terwijl ik niet eens games of iets dergelijks speel. Ik heb gecontroleerd of er apps zijn die veel vragen, dit is niet het geval. Daarnaast is de batterijconditie nog 100%. Al met al ben ik dit niet gewend van mijn vorige iphones. De iphone 14 pro is dan ook wel het slechtste / minste toestel welke ik van Apple heb sinds jaren. 
 

Kunnen jullie hierin nog iets betekenen?

 

Groetjes

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 29 October 2023, 22:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10

Welkom op het forum van KPN @MdG93 !

Ik zelf heb de iPhone 14 Pro Max, dus de net iets luxere versie van die van jouw.
Zelf heb ik totaal geen problemen met de batterij, en kan ik (bij gemiddeld/standaard gebruik) mijn 14 Pro Max met gemak 3 dagen gebruiken, voordat ik hem weer moet opladen.

Ook ik heb de always-on display uitstaan, aangezien ik het persoonlijk een hinderlijk functie vind.

Dus mijn vraag aan jouw:

Hoeveel dagen gaat jouw iPhone 14 Pro mee, tussen twee oplaad momenten in?
Is dat 1 dag? of 2 dagen?

De conditie van de batterij van jouw iPhone 14 Pro is oké, dus daar ligt het in elk geval niet aan.

De type batterij in de iPhone 14 Pro:
Li-Ion 3200 mAh, niet-verwijderbaar (12,38 Wh)

De type batterij in de iPhone 14 Pro Max:
Li-Ion 4323 mAh, niet-verwijderbaar (16,68 Wh)

Hieruit kan ik in elk geval opmaken, dat de batterij capaciteit van de iPhone 14 Pro lager is, dan die van de iPhone 14 Pro Max, waardoor de 14 Pro Max het wat langer kan volhouden op een volle batterij, tegenover de 14 Pro.
Daarin tegen heeft de iPhone 14 Pro Max wel een wat groter display, wat iets meer stroom vraagt.

Zover ik het kan beoordelen, is er niets met de batterij van jouw iPhone 14 Pro aan de hand.
De batterij conditie is gewoonweg “uitmuntend”, en dat de batterij soms wat warm kan aanvoelen (bijvoorbeeld tijdens het opladen of tijdens actief gebruik) is normaal.

Wat ook het sneller leeg raken van de batterij kan veroorzaken is een slechte dekking van het mobiele netwerk op jouw woonlokatie, aangezien je iPhone dan blijft zoeken naar het sterkste signaal op 4G of 5G.
En dat vraagt ook veel stroom.